تاکید استاندار خراسان جنوبی بر حفظ شخصیت و جایگاه زن در ادارات

خبرگزاری شبستان: استاندار خراسان جنوبی با تاکید بر حفظ شخصیت و جایگاه زن در محیط اداری، گفت: در صورت تحقق این امر ادارات از سلامت و پاکدامنی و ارزش والایی برخوردار می‌شوند.

به گزارش خبرگزاری شبستان از بیرجند، وجه الله خدمتگزار امروز عصر (31 فرودین) در جشنواره فرهنگی زنان نام‌آور خراسان جنوبی اظهار داشت: زنان جامعه اسلامی با تأسی از حضرت زهرا(س) زندگی خود را تنظیم می‌کنند تا از منش و رفتار این بانوی بزرگ درس بگیرند.

 

وی افزود: نقش بانوان در زندگی جامعه بشری و شکل‌گیری اسلام فراموش نشدنی است.

 

استاندار خراسان جنوبی با اشاره به نقش حضرت خدیجه (س) در کمک به پیامبر در صدر اسلام، گفت: همچنین نقش حضرت فاطمه(س) در تربیت فرزندان و همسرداری و تحویل فرزندانی که بیش از 1400 سال جامعه به عنوان ائمه اطهار به آنها افتخار می‌کند غیرقابل فراموشی است.

 

خدمتگزار نقش حضرت زینب(س) را در بیان اسلام ناب محمدی و ظلم و کفری که از ناحیه دشمنان برای اسلام به وجود آمد، را خطیر و بزرگ عنوان کرد.

 

وی با بیان اینکه در دوران انقلاب و دفاع مقدس مادران و همسران نقش اساسی در پیروزی کشور داشتند، تصریح کرد: مادران و همسران با تشویق و حمایت خود رشیدترین فرزندان را برای پایداری انقلاب و اسلام تقدیم کردند.

 

استاندار خراسان جنوبی آرامش، آسایش، اعتماد و باور خانواده‌ها را بر اساس نقش مادر و همسر خانواده دانست و بیان کرد: این ارتباط دو سویه است و اگر فرزندان و پدران به نقش مادر و همسر توجه کنند کانون خانواده گرم خواهد بود.

 

خدمتگزار با تاکید بر حفظ شخصیت و جایگاه زن در محیط اداری، افزود: در صورت تحقق این امر ادارات از سلامت و پاکدامنی و ارزش والایی برخوردار می‌شوند.

 

وی ادامه داد: همه افراد مأموریتی دارند که باید به آن توجه کنند تا در یک تعامل بسیار خوب برایند لازم را که شایسته یک زندگی اداری و خانوادگی و اجتماعی است، برآورده شود.

 

استاندار خراسان جنوبی با بیان اینکه نیمی از جمعیت جامعه را بانوان تشکیل می‌دهند، گفت: بیش از 5/48 درصد دانش‌آموزان و 7/44 درصد دانشجویان را دختران تشکیل می‌دهند.

 

خدمتگزار با اشاره به اینکه 50 درصد پذیرفته‌شدگان استان در رشته‌های تخصصی و حرفه‌ای دانشگاه متعلق به زنان است، یادآور شد: همچنین بیش از 46 درصد پذیرفته‌شدگان کارشناسی ارشد در استان را زنان تشکیل می‌دهند.

 

وی با توجه به اهمیت تشریح وظایف هر یک از افراد خانواده در ادامه زندگی، تصریح کرد: اگر همسران و فرزندان خانواده به جایگاه و وظایف خود در مقابل یکدیگر آگاه نباشند و آن را به درستی ایفا نکنند در خانواده مشکل به وجود می‌آید.

 

استاندار خراسان جنوبی به مدیران و مسئولان دستگاه‌های اجرایی تاکید کرد: اگر در ارزیابی شاخص‌های لازم و سپردن مسئولیتی، شاخص زن و مرد یکسان باشد اولویت را به زنان بدهند.

 

 

گفتنی است در پایان این جشنواره از 100 زن توانمند و اثرگذار استان تقدیر شد و در حاشیه این مراسم بازارچه خود اشتغالی زنان خراسان جنوبی به منظور معرفی توانایی های این بانوان دایر بود.

 

پایان پیام/


 

کد خبر 360476

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha