اقتدار و عدم وابستگی کشور؛ به برکت آموخته‌های معلمان است

خبرگزاری شبستان: استاندار خراسان جنوبی معلمی را بهترین شغل‌ها در جامعه دانست و گفت: امروز اقتدار کشور و عدم وابستگی به دیگر کشورها به برکت آموخته‌های معلمان در مدرسه و دانشگاه است.

به گزارش خبرگزاری شبستان از بیرجند، وجه الله خدمتگزار امروز (15 اردیبهشت) در مراسم تجلیل از معلمین نمونه کشوری و استانی خراسان جنوبی اظهار داشت: در زمان هشت سال جنگ تحمیلی به کشور کمترین امتیازی به دشمن داده نشد و این بخاطر خدمت صادقانه معلمانی بود که به دانش‌آموزان درس عشق و ایثار و فداکاری می‌آموختند و جامعه را آماده ایستادگی در مقابل دشمن می‌کردند.

 

وی با بیان اینکه معلمین قشری فرهیخته در جامعه هستند، افزود: با احساس مسئولیت و دلسوزی معلمین در جامعه تمام موانع سر راه انقلاب اسلامی برداشته می‌شود.

 

اقتدار و عدم وابستگی کشور؛ به برکت آموخته‌های معلمان است
استاندار خراسان جنوبی با بیان اینکه معلمان در جامعه جایگاه و نقش ویژه‌ای دارند، گفت: معلمین در جای خود می‌توانند بهترین تاثیر را در جامعه بگذارند.

 

خدمتگزار معلمی را بهترین شغل‌ها در جامعه دانست و بیان کرد: امروز اقتدار کشور و عدم وابستگی به دیگر کشورها به برکت آموخته‌های معلمان در مدرسه و دانشگاه است.

 

وی ادامه داد: معلمان به ما آموختند که چگونه از دستاودهای انقلاب اسلامی و دین خود دفاع کنیم.

 

استاندار خراسان جنوبی با تاکید بر اینکه موفقیت مدیر در مدیریتش به خاطر تعلیم و تربیت معلمان است، عنوان کرد: اعمال و گفتار معلمان برای همیشه در ذهن و رفتار شاگردانشان باقی می ماند.

آموزش و پرورش فصل مشترک حاکمیت و ملت
مدیرکل آموزش و پرورش خراسان جنوبی نیز در این مراسم با گرامی داشتن یاد و خاطره شهید مطهری و تبریک هفته معلم، گفت: امروز اندیشه و افکار شهید مطهری در رگ‌های جامعه جاری است و منابع وآثار شهید مطهری جوانان را از مسیر انحراف نجات می‌دهد.

عباس لامعی با بیان اینکه آموزش و پرورش فصل مشترک حاکمیت و ملت است، تصریح کرد: هر اتفاقی که در آموزش و پرورش رخ می‌دهد تمام جامعه را متأثر می‌کند و به همین خاطر دولت نسبت به این سازمان حساس است.

معلمان در صف مقدم مدیریت جهادی


وی با ابراز امیدواری از اینکه در تحقق شعار سال و مدیریت جهادی معلمان چه به لحاظ کیفی و چه به لحاظ کمی در صف مقدم هستند، گفت: آموزش و پرورش باید دانش‌اموزان را با تفکرات و اندیشه‌های بزرگان انقلاب مانند شهید مطهری، شهید رجایی و باهنر اشنا کند و در این راستا شیوه اندیشیدن را به آنان بیاموزد.

 

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان جنوبی درجه اعتقاد معلمان در جامعه را بالا بیان کرد و افزود: معلم با صبر و رافت و خلوص نیت وارد کلاس درس می‌شود و این بخاطر این است که آموزش و پرورش یک دستگاه متدین است که راه سعادت را به جامعه نشان می‌دهد.

 

وجود 5 هزار معلم شهید در کشور
لامعی با اشاره به اینکه آموزش و پرورش زیر بنای دستگاه های علمی کشور است، عنوان کرد: یکی از بزرگترین افتخارات آموزش و پرورش در نظام اسلامی این است که دارای 36 هزار دانش آموز و 5 هزار معلم شهید است.

 

وی با تاکید بر اینکه معلمان نمونه ویژگی‌های زیادی دارند، گفت: معلم نمونه باید الگو و اسوه برای متعلمان خود باشد چرا که همه رفتار و کردار معلم در دانش‌آموزان تاثیر دارد.

 
مدیرکل آموزش و پرورش خراسان جنوبی با بیان این‌ که برای انتخاب معلم نمونه یک فرم توسط همکاران در آموزشگاه‌ها و یک فرم توسط دانش‌آموزان تکمیل می‌شود، تصریح کرد: در این راستا 3 هزار و 338 پرونده تکمیل شده بود.

 

لامعی ادامه داد: از مجموع پرونده‌های تکمیل شده در نهایت تعداد 248 نفر به عنوان معلم نمونه منطقه‌ای و 11 نفر استانی و یک نفر به عنوان معلم نمونه کشوری حائز امتیاز شدند.
 
مدیرکل آموزش و پرورش خراسان جنوبی همچنین از فاصله جوایز و پاداش معلمان نمونه کشوری و استانی انتقاد کرد و خواستار کاهش این فاصله شد.

 

گفتنی است، در پایان این مراسم از 11 معلم نمونه استانی و یک معلم نمونه کشوری و معلمان نمونه منطقه‌ای با اهدای لوح و جوایز تقدیر شد همچنین عصر امروز 40 نفر از معلمان منتخب استانی و منطقه‌ای برای دیدار با مقام معظم رهبری عازم تهران می‌شوند.

 

 پایان پیام/

کد خبر 364933

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha