سیاستهای کنترل قیمت و تنظیم بازار اعلام شد

خبرگزاری شبستان: معاون برنامه‌ریزی و اشتغال استاندار خراسان جنوبی جدیدترین سیاستهای دولت در زمینه کنترل قیمت و تنظیم بازار پس از آغاز دور دوم هدفمندی یارانه‌ها را اعلام کرد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از بیرجند، علی رضایی امروز عصر (9 اردیبهشت) در جلسه کمیسیون تنظیم بازار استان اظهار داشت: با توجه به شروع اجرای مرحله دوم قانون هدفمندی کردن یارانه‌ها، کنترل دقیق بازار و قیمت ها به منظور حفظ آرامش بازار و حمایت از اقشار آسیب‌پذیر جامعه از اهمیت فراوانی برخوردار است.

 

وی افزود: در مصوبه جدید هیات وزیران که به پیشنهاد مشترک وزارتخانه‌های جهاد کشاورزی و صنعت، معدن و تجارت تنظیم شده و به تایید ستاد هدفمندی یارانه‌ها رسیده، فهرست کالاهای اساسی و حساس مشمول طرح تنظیم بازار به دو گروه تقسیم و مسئولیت تصمیم‌گیری در این زمینه به کارگروه کنترل بازار کشور محول شده است.

 

معاون برنامه‌ریزی و اشتغال استاندار خراسان جنوبی با بیان اینکه کالاهای اساسی و حساس به دو اولویت تقسیم شده، گفت: 14 کالای اولویت نخست مشمول قیمت‌گذاری توسط تنظیم بازار کشوری و 26 کالای اولویت دوم مشمول رصد و پایش مستمر بازار شده‌اند.

 

رضایی کالاهای اولویت نخست را شمال گوشت قرمز، گندم، آرد، نان، برنج، روغن نباتی، شکر، کره، جو، ذرت، گوشت مرغ، شیر خام و ... برشمرد و تصریح کرد: در مورد این کالاها اقدامات تنظیم بازار شامل نحوه تعیین قیمت، تعیین تعرفه، موجودی، قیمت توزیع، نظارت و بازرسی و سایر عوامل موثر بر ثبات بازار در مورد آنها اعمال می‌شود.

 

وی در مورد کالاهای اولویت نخست، متذکر شد: تا پیش از اعلام رسمی دولت، حق افزایش قیمت در هیچ نقطه از کشور وجود ندارد و با متخلفین توسط سازمان تعزیرات حکومتی برخورد خواهد شد.

 

معاون برنامه‌ریزی و اشتغال استاندار خراسان جنوبی کالاهای اولویت دوم را شامل پنیر، ماست، تخم‌مرغ، واکسن دامی، روغن موتور، لاستیک، تیرآهن، سیمان خاکستری، کاشی، تلوزیون، خودرو سبک، تراکتور، یخچال و ... عنوان کرد.

 

رضایی با بیان اینکه این کالاها مشمول رصد، پایش مدام روند تامین و توزیع موجودی و قیمت بازار هستند، تاکید کرد: ستادهای تنظیم بازار استانی و شهرستانی موظف به کنترل قیمت این اقلام هستند تا افزایش بدون مجوز نداشته و در سطح استانها در دسترس مردم باشد.

 

وی ماموریت اصلی فرمانداری‌ها در فاز دوم هدفمند‌سازی یارانه‌ها را تقویت پایش بازار برای اخذ، جمع‌آوری، تحلیل و انعکاس به موقع اطلاعات از مجاری مختلف تامین، توزیع و کنترل قیمت برشمرد و خواستار تشدید کنترل بازار و برخورد با سوء استفاده‌های احتمالی شد.

 

پایان پیام/

کد خبر 363254

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha