شهدا مفسر فرهنگ اسلام و انقلاب بودند

خبرگزاری شبستان: وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه رزمندگان در مسیر حفظ ارزشهای اسلام و انقلاب؛ رشادت های زیادی را انجام دادند، گفت: شهدا مفسر فرهنگ اسلام و انقلاب بودند.

به گزارش خبرگزاری شبستان از مشهد، علی‌اصغر فانی، وزیر آموزش و پرورش صبح امروز(1 اردیبهشت) در مراسم یادمان شهدای فرهنگی و دانش‌آموز خراسان رضوی در بهشت رضای مشهد اظهار داشت: رسالت اصلی آموزش و پرورش در سال 93 که با عنوان اقتصاد و فرهنگ با عزم ملی و مدیریت جهادی نامگذاری شده است انتقال فرهنگ به جوانان و نوجوانان است.


وی افزود: امروز12 میلیون و 400 هزار دانش آموز کشور در دست فرهنگیان و معلمان امانت هستند بنابراین کارکردها و برنامه‌هایی که در آموزش و پرورش و ستادهای وزارت پیگیری می‌شود باید با رویکرد انتقال فرهنگ صحیح که سرمنشأ ایرانی بودن و اسلامی بودن را دارد صورت بگیرد.


وزیر آموزش و پرورش تصریح کرد: حفظ ارزش ها و بایدها و نبایدها به دانش‌آموزان ما هویت می‌دهد و همین هویت معرف تمامیت ارزی ما در دنیا است پس باید در راستای اصیل نگه داشتن این فرهنگ یک حرکت همگانی انجام دهیم.


وی افزود: امسال از سوی رهبر معظم انقلاب سال اقتصاد و فرهنگ با عزم ملی و مدیریت جهادی نامگذاری شده است که اگر فرهنگ را مجموعه‌ای از عادات، آداب و هنجارها و رفتارها تعریف کنیم باید بگوییم که فرهنگ مجموعه‌ای از بایدها و نبایدها را تشکیل می‌دهد.


فانی با اشاره به اینکه شهیدان بسیارخوب هنجارها و رفتارها را برای ما تعریف کرده اند، گفت: شهدا در اصل مفسران ارشهای اسلامی و انقلابی هستند.


وزیر‌آموزش و پرورش با بیان اینکه حفظ ارزشهای انقلاب مهمترین تکلیف ما است، گفت: ما در سال 93 که سال فرهنگ نامگذاری شده خود را موظف می‌دانیم که فرهنگ را به نسل آینده انتقال دهیم که این امر وظیفه شاخص آموزش و پرورش است.


وی ادامه داد: امیدوارم در آستانه سالروز شهادت استاد مطهری به عنوان روز "معلم انقلاب" برنامه ها را به لطف خدا و با مددگرفتن از خون شهدا با رویکرد انتقال ارزشهای انقلاب دنبال کنیم.


پایان پیام/
 

کد خبر 360554

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha