افتتاح دو مرکز نیکوکاری در شهر دهدشت

خبرگزاری شبستان: مدیر کمیته امداد امام خمینی (ره) شهرستان کهگیلویه از افتتاح دو مرکز نیکوکاری به مناسبت ولادت باسعادت حضرت فاطمه زهرا (س) و فرزند برومندشان حضرت امام خمینی (ره) در شهر دهدشت خبر داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از یاسوج، عنایت رحیمی نیا، مدیر کمیته امداد امام خمینی (ره) شهرستان کهگیلویه امروز (1 اردیبهشت) در حاشیه افتتاح مرکز نیکوکاری مسجد امیرالمؤمنین(ع) دهدشت، هدف از افتتاح این مراکز را شناسایی نیازمندان واقعی و متمکنین و ایجاد ارتباط میان این دو قشر عنوان کرد و گفت: در این راستا نیازمندان واقعی هر محله شناسایی شده و خدمات لازم در محل سکونت آنان به آنها ارائه می شود.

وی با بیان این که در گذشته نوع نگاه کمیته امداد حمایتی بوده است، افزود: در چند سال اخیر ساختار سازمانی کمیته امداد تغییر کرده و این نهاد در راستای کاهش فقر در جامعه در راستای توانمندسازی محرومان تلاش می کند.

رحیمی نیا با اشاره به این که در گذشته تمامی خدمات به صورت مستقیم توسط کمیته امداد به نیازمندان ارائه می شد، اظهار داشت: در حال حاضر تمام تلاش کمیته امداد این است که کارها به مردم واگذار و از افراد قابل اعتماد و مورد تایید مردم برای ارائه خدمات به افراد نیازمند استفاده شود.

وی با بیان این که تاکنون دو مرکز نیکوکاری در دو مسجدحضرت فاطمه زهرا(س) و مسجد امیر المومنین(ع) این شهرستان راه اندازی شده است، گفت: رسالت کمیته امداد راه اندازی این مراکز در کلیه مساجد شهرستان کهگیلویه در آینده ای نزدیک است.

مدیر کمیته امداد شهرستان کهگیلویه با اشاره به کارکردهای این مراکز در شناسایی نیازمندان و نقش برجسته مردم در کمک به نیازمندان، یادآور شد: یکپارچگی کمک‌ های مردمی و همچنین اداره امور این مراکز توسط مردم نیز از دیگر اهداف ایجاد این مراکز است.

رحیمی نیا هدف از راه اندازی این مراکز در مساجد را استفاده بهینه از کارکردهای مسجد برای رفع مشکلات نیازمندان عنوان و گفت: مراکز نیکوکاری با توجه به محوریت مساجد می ‌تواند هدایت اسلامی را ارتقا و همدردی عمومی را گسترش دهد.

پایان پیام/
 

کد خبر 360667

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha