همت و همدلی مردم و مسئولان تنها راه حفظ و احیای بافت تاریخی استان یزد

خبرگزاری شبستان: فرماندار یزد، گفت: همت و همدلی مردم و مسئولان تنها راه حفظ و احیای بافت تارخی استان یزد می باشد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از یزد، محمود شاکری شمسی، فرماندار یزد، ظهر امروز(1 اردیبهشت) در دیدار با محمد مهدی شرافت مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان یزد گفت: حفظ و احیای این میراث های گرانبها وظیفه ای است که تنها با همت و همدلی مردم و مسئولان به دست خواهد آمد.

 

وی از بافت تاریخی به عنوان سرمایه ای ارزشمند و گرانبها یاد کرد و افزود: تمام مردم باید در جهت حفظ این بافت تاریخی احساس مسولیت داشته باشند.

 

شاکری شمسی، با اشاره به وجود 750 هکتار بافت تاریخی در شهرستان یزد گفت: بافت تاریخی استان یزد به لحاظ یکپارچگی، پیوستگی، گستردگی و زنده بودن توانسته است گردشگران زیادی را از اقصی نقاط ایران و حتی از سایر کشورها را به خود جلب کند.

 

وی با بیان اینکه صنعت گردشگری فرصتی برای رسیدن به توسعه پایدار می باشد افزود: امروزه همه صاحبنظران و کارشناسان معتقدند صنعت توریسم جزء سه صنعت برتر جهان به شمار می رود و از این رو نقش کلیدی در توسعه اقتصادی، اجتماعی، ‌فرهنگی و... هر کشور و منطقه ای دارد.

 

فرماندار یزد، با اشاره به اینکه یزد به عنوان اولین شهر خشت خام و دومین شهر تاریخی جهان محسوب می شود، تصریح کرد: یزد با داشتن تعداد قابل توجهی مراکز تاریخی و گردشگری و منحصر به فرد، با برنامه ریزی صحیح می توان زمینه بازدید تعداد زیادی از گردشگران و دوستداران میراث فرهنگی از بناهای تاریخی این دیار فراهم کرد.

 

پایان پیام/

کد خبر 360751

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha