کنگره بی بی حکیمه(س) مهم ترین پروسه فرهنگی کهگیلویه و بویراحمد و کشور

خبرگزاری شبستان: دبیر علمی کنگره ملی بی ‌بی حکیمه (س) گفت: این کنگره ملی به عنوان مهم ترین پروسه فرهنگی در سطح کهگیلویه و بویراحمد و کشور است که مهرماه سال جاری در گچساران برگزار می شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از یاسوج، آرمین محمودی، دبیر علمی کنگره ملی بی ‌بی حکیمه (س) امروز (1 اردیبهشت) در چهارمین نشست استانی این کنگره ملی در یاسوج، گفت: سعی بر این داریم تا حرم بی ‌بی حکیمه (س) را به عنوان حرم چهارم اهل البیت (ع) معرفی کنیم.

محمودی با بیان این که این کنگره با محوریت معرفی امامزاده بی ‌بی حکیمه (س) به عنوان قطب چهارم فرهنگی و مذهبی، معرفی شخصیت امامزاده و آستان مقدس برگزار می ‌شود، افزود: سازمان اوقاف و امور خیریه همکاری و هم ‌افزایی خوبی در راستای برگزاری هرچه باشکوه کنگره دارد.

وی با بیان این در برگزاری جشنواره و دریافت به موقع مقالات باید به صورت جدی وارد شود، اظهار داشت:مقالات برتر این کنگره در پایگاه استنادی علوم جهان اسلام چاپ و به برگزیدگان جوایزی اهدا می ‌شود.

دبیر علمی کنگره ملی بی ‌بی حکیمه (س) با بیان این که این کنگره باید به نحو مطلوب و در خور شان این آستان مقدس برگزار شور، خاطرنشان کرد: باید با "عزم ملی و مدیریتی جهادی" این کار فرهنگی را به سرانجام برسانیم.

محمودی از توزیع 30 هزار نسخه از فراخوان کنگره و 20 هزار پوستر در سطح دانشگاه‌ های کشور خبر داد و افزود: در دانشگاه آزاد اسلامی واحد گچساران نیز 5 هزار نسخه توزیع و پخش شده است.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی گچساران آخرین مهلت دریافت مقالات کنگره بی ‌بی حکیمه (س) را تا 15 مردادماه سال جاری عنوان کرد و گفت:این کنگره 16 و 17 مهرماه در جوار حرم مطهر این امامزاده برگزار می ‌شود.

بنابراین گزارش: مرقد و زیارتگاه امامزاده بی ‌بی حکیمه خاتون(س) دختر بلافصل امام هفتم موسی ‌بن ‌کاظم(ع) در 81 کیلومتری و جنوب گچساران در ضلع شرقی روستای بی ‌بی حکیمه(س) از توابع و روستاهای این شهرستان، حد فاصل بندر گناوه به مرکز گچساران (دوگنبدان) در میان تنگه ‌ای بزرگ و طولانی قرار گرفته است.

مرقد مطهر بی ‌بی حکیمه (س) یکی از پرآوازه ‌ترین و امامزاده‌ های جنوب کشور بوده که همه ساله پذیرای زائران بسیار زیادی از جنوب کشور و کشورهای حوزه خلیج فارس و شیعه ‌نشین از جمله کویت، بحرین، امارات، قطر و دیگر کشورهای عربی از جمله لبنان، عراق، عربستان و سوریه است.

گفتنی است، کنگره ملی حضرت بی بی حکیمه(س) به عنوان حرم چهارم اهل البیت دهه کرامت سال 93 در فاصله روزهای 6 الی 16 شهریورماه در مرقد این امامزاده واجب التکریم یا در شهر گچساران برگزار می شود.
پایان پیام/

 

کد خبر 360771

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha