آستارا پایانه صادراتی صنایع دستی کشور می شود

خبرگزاری شبستان: مدیرکل میراث فرهنگی گیلان با بیان اینکه بندر آستارا قطب مبادلات تجاری و بازرگانی کشور است گفت: بندر آستارا با احداث بازارچه صنایع دستی می‌تواند به پایانه صادراتی صنایع دستی کشور تبدیل شود.

به گزارش خبرگزاری شبستان از گیلان، رضا علیزاده، مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان عصر امروز( 1 اردیبهشت) در سفر یکروزه خود به بندر آستارا و در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه این شهرستان قطب مبادلات تجاری و بازرگانی و صادراتی کشور است، اظهار کرد: باید از ظرفیت‌های موجود در جهت احداث بازارچه صنایع دستی نهایت بهره را ببریم.


این مقام مسئول با بیان اینکه بندر آستارا با احداث بازارچه صنایع دستی می‌تواند به پایانه صادراتی صنایع دستی کشور تبدیل شود، تصریح کرد: تحقق این امر مستلزم همت مسئولین شهرستانی است و همه باید دست به دست هم دهیم تا این بازارچه احداث شود.

 

وی گفت: بندر آستارا در حوزه های مختلف قابلیت‌ها و پتانسیل‌های والایی دارد که توجه به زیر ساخت‌های گردشگری و احداث بازارچه‌های صنایع دستی در این شهرستان علاوه بر جذب گردشگر می‌تواند در ایجاد اشتغال جوانان و هنرمندان نیز موثر باشد.


افزایش حضور 15درصدی مسافران نوروزی در گیلان 
علیزاده با اشاره به افزایش 15 درصدی مسافران و گردشگران نوروزی در گیلان نسبت به سال گذشته گفت: بندر آستارا امسال در ایام تعطیلات نوروزی شاهد حضور نزدیک به یک میلیون مسافر بود.


وی افزود: بندر آستارا به دلیل داشتن جاذبه‌های گردشگری در ایام نوروز جزء شهرهایی بود که بیشترین مسافران و گردشگران را به خود اختصاص داد و این نشان دهنده قابلیت‌ها و پتانسیل‌های این شهرستان در حوزه گردشگری است.

 

این مقام مسئول با بیان اینکه اقامت نفر - شب در بندر آستارا نسبت به سال گذشته 15 درصد افزایش داشت، تصریح کرد: مسافران و گردشگران نوروزی در هتل‌ها، مسافر کاشانه‌ها، مدارس و دیگر مراکز اقامتی گردشگری بندر آستارا اسکان یافتند.


مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گیلان با بیان اینکه بندر آستارا مقصد بسیاری از گردشگران داخلی و خارجی است، اظهار کرد: درصدد هستیم با تکمیل پروژه‌های نیمه تمام به جذب گردشگران به این منطقه کمک کنیم.
 

علیزاده گفت: استان گیلان در ایام تعطیلات نوروزی شاهد حضور میلیونی مسافران بود و این نقطه سرسبز  از کشورمان با داشتن جاذبه‌های تاریخی، طبیعی، گردشگری و مذهبی امسال نیز جزء استان های برتر کشور در جذب گردشگران بود.

 

 

پایان پیام/

کد خبر 360820

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha