عفاف و حجاب در تعادل شخصیت و تکریم زنان نقش دارد

خبرگزاری شبستان:سرپرست کمیته امداد امام خمینی(ره) جمال و عاطفه را به عنوان دو سرمایه اصلی زنان عنوان کرد و گفت:عفاف و حجاب در تعادل شخصیت و تکریم زنان نقش دارد .

به گزارش خبرگزاری شبستان، حسین انواری،سرپرست کمیته امداد امام خمینی(ره) در مراسم جشنی که به مناسبت ولادت با سعادت حضرت فاطمه(س) و میلاد پر برکت امام خمینی (ره) و روز زن با حضور بانوان امدادگر در سالن همایش های غدیر این نهاد برگزار شد،ضمن تبریک ولادت بانوی دو عالم حضرت صدیقه کبری (س) و روز زن،این ایام را تامل بر سیره فاطمی و توسل به حضرت زهرا(س) ودرس گرفتن از زندگی آن حضرت بر شمرد.


وی با تاکید بر تبیین جایگاه درست زنان با توجه به ارزشهای دینی،بر فضیلتهای زنان اشاره کرد و افزود: اصالت خانواده به عهده زنان است و آنان به عنوان محور مهر ، محبت و پیوند دهنده اعضای خانواده نقش بسزایی در قوام کانون خانواده دارند.


وی با اشاره به نقش موثر و محوری زنان در ایجاد تعادل و سلامت خانواده،تاکید کرد: بر اساس تعالیم دینی، زنان محور ایجاد تعادل و مرکز عطوفت و مهربانی و آرامش در خانواده هستند و هر عاملی که بتواند تاثیر سوء داشته و زنان را از این محوریت خارج سازد، مضر و قابل برخورد است.


انواری یادآور شد:در اسلام حیثیت زن جنبه حق الهی دارد؛نه حق الناس و هتک حرمت زنان، مستحق مجازات است و رضایت او هم مقبول نمی تواند باشد.


عضو شورای مرکزی کمیته امداد امام خمینی(ره) به عناصر تعیین کننده خانواده سالم بر اساس تعالیم دینی و سیره فاطمی اشاره کرد و یادآور شد: خانواده سالم،خانواده ای است که آرامش،تعادل و آسایش در آن وجود داشته باشد و کانون انس و مودت باشد.


وی با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری در دیدار با تعدادی از بانوان برگزیده‌ کشور مبنی بر اینکه "اشتغال از مسائل اصلی مربوط به زنان نیست البته اشتغال و مدیریت مادام که با مسئله اصلی یعنی خانواده منافاتی پیدا نکند، ایرادی ندارد."، خاطر نشان کرد: نقش اول زنان نقش مادری است و اشتغال نقش دوم را برای زنان دارد و بر این اساس خانواده نباید فدای اشتغال زنان شود؛ بلکه اشتغال تقویت کننده کیان خانواده باشد.


وی به علت های خودنمایی در برخی از زنان اشاره کرد و گفت:مخدوش شدن تعقل مطلوب در زنان،احساس تهی بودن و حقارت درونی،تربیت نامطلوب و ناکافی خانوادگی، همانند سازی کورکورانه با شخصی تهای کاذبی که مدرنیته عرضه می کند، نداشتن آگاهی از سرمایه های خود،ایفا نشدن نقش درست مردان در خانواده،ضعف ایمان و اعتقاد ارزشی و دینی،خودباوری ناکافی،ناکامی مکرر در داخل خانواده و اجتماع،طلاق و بحران عاطفی در داخل خانواده از جمله این علت ها است.


وی با بیان اینکه زن مسلمان از جایگاه والایی برخوردار است که باید به دنبال الگو گیری از سیره حضرت زهرا(س) باشد،اظهار کرد:نقص در مبانی و الگو پذیری باعث می شود برخی از افراد به دنبال الگوهای مبتذل باشند.
 

وی در پایان خطاب به بانوان امدادگر گفت:شما رسالت بزرگی برعهده دارید و علاوه بر ایفای درست نقش خود، باید به عنوان امدادگر نواقص زندگی مخاطبان خود را هم با بهره مندی از این الگوهای دینی اصلاح کنید.


پایان پیام/

کد خبر 361008

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha