همایش عفاف و حجاب در اراک برگزار شد

خبرگزاری شبستان: همایش عفاف و حجاب (21 تیر) به مناسبت روز ملی عفاف و حجاب در فرهنگسرای آیینه اراک برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از اراک، دکتر علی نقی زاده، یک استاد جامعه شناسی دانشگاه های تهران در این همایش با تبریک این روز گفت: ترویج فرهنگ عفاف و حجاب در جامعه به ویژه در نسل جوان ضروری است.


وی با اشاره به اینکه برای تحقق این این مهم باید مفاهیم پوشش اسلامی در جامعه تبیین شود، افزود: اشاعه عفاف و حجاب به عنوان یک مساله جامعه شناختی و چند علیتی باید با نهاینه شدن مفاهیم بنیادین پوشش اسلامی در جامعه همراه شود.


این استاد دانشگاه ادامه داد: پوشش فقط به معنی پوشش تن و لباس نیست بلکه پوشش همه رفتارهای است که با چشم و گوش و زبان انسان در ارتباط است.


وی با اشاره به اینکه حضور افراد مختلف در جلسات وکارگاه های آموزشی در این زمینه ضروری است، بیان کرد: باید با فرهنگ سازی و تبیین این فرهنگ در جامعه به جایی برسیم که هر گاه در جامعه مسایل اخلاقی و زیربنایی مطرح می شود با حضور گسترده و آگاهانه افراد مواجه شویم.

 

دکتر نقی زاده در بخش دیگری از سخنانش با بیان اینکه ریخت شناسی الگوی حجاب در ایران شناور و نامشخص است، ادامه داد: چندگانگی حجاب زنان و مردان در خانواده و جامعه باعث شده که نسل جوان الگوی رفتاری و فلسفه حجاب را به روشنی درک نکند.


وی با اشاره به اینکه نیمی از جمعیت جامعه را بانوان تشکیل می دهند، بیان کرد: زنان نقش محوری در جامعه دارند به همین دلیل در برنامه ها و توطئه های فرهنگی دشمنان هدف قرار گرفته اند.


وی همچنین به نقش رسانه به ویژه صداو سیما در ترویج فرهنگ در جامعه اشاره کرد و گفت: رسانه ها و نهادهای آموزشی و فرهنگی به صورت عملی معرف الگوی ناب حجاب و عفاف نیستند و در بسیاری موارد به جای اشاعه اخلاقمداری، مفاهیم پایه سلامت روان و ذهن و الگوهای کاذب جنسی و مادی را ترویج می کنند.


این استاد دانشگاه اظهار کرد: پوشش باید متناسب با سن ، شغل ، ایدئولوژی و جایگاه اجتماعی هر طیف جامعه باشد.


پایان پیام/

کد خبر 384863

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha