پیشگیری و خود مراقبتی از تاکیدات دین مبین اسلام است

خبرگزاری شبستان: نماینده ولی فقیه در استان مرکزی و امام جمعه اراک گفت: پیشگیری و خود مراقبتی از تاکیدات دین اسلام است.

به گزارش خبرگزاری شبستان از اراک، آیت الله قربانعلی دری نجف آبادی، نماینده ولی فقیه در استان مرکزی و امام جمعه اراک، (2 اردیبهشت) در دیدار با مسوولین حوزه سلامت استان مرکزی که در دفتر ایشان برگزار شد، گفت: خود مراقبتی و پیشگیری مقدم بر درمان است و این مهم سلامت فرد و جامعه را به دنبال دارد.


وی با اشاره به اینکه فعالیت در حوزه سلامت یه کار مقدس است، ادامه داد: خدمت به مردم یک وظیفه است و همه افراد به ویژه مسوولان باید در این زمینه تلاش کنند.

 

امام جمعه اراک با اشاره به اینکه خود مراقبتی از اهمیت ویژه ای برخوردار است، افزود: دین مبین اسلام براین مهم تاکید فراوان دارد و از اساس با هر نوع ارتباطی که زمینه ساز بی بند و باری، آسیب به خود، آلودگی و غیره باشد مخالفت می کند.


آیت الله دری نجف آبادی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به منویات مقام معظم رهبری در خصوص حوزه سلامت، افزود: ایشان وزارت بهداشت و درمان و آموزش پزشکی را متولی سلامت در کشور دانسته و این سازمان باید در این راستا تمام توان و امکانات خود را بکار گیرد.

 

این مقام ارشد استان ادامه داد: کشور ما از ظرفیت های خوبی در بخش های مختلف برخوردار است و شناسایی و استفاده از این ظرفیت ها و امکانات حلال بسیاری از مشکلات است.

 

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی و امام جمعه اراک، بیان کرد: باید با بهره گیری از امکانات و بکارگیری صحیح آنها ایران اسلامی را به قطب پزشکی منطقه تبدیل کنیم.


وی در بخش دیگری از سخنانش به تجهیز بیمارستان ها و مراکز درمانی اشاره کرد و گفت: باید با تلاش و کوشش بتوانیم در بخش تامین داروها و تجهیزات پزشکی مورد نیاز حرف اول را بزنیم.

 

آیت الله دری همچنین به کشت گیاهان دارویی در کشور اشاره کرد و ادامه داد: وزارت بهداشت و درمان با توجه به ظرفیت هر منطقه در هر استان برای این کار برنامه ریزی داشته باشد.

پایان پیام/  

کد خبر 361028

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha