30 درصد فضاهای آموزشی توسط خیرین ساخته شده است

خبرگزاری شبستان: وزیر آموزش و پرورش گفت: 30 درصد از فضاهای آموزشی و تربیتی این وزارتخانه، توسط خیرین ساخته شده است و این امر نشان دهنده عشق و علاقه آنان به این امر مقدس است.

به گزارش خبرگزاری شبستان از مشهد، علی اصغر فانی، وزیر آموزش و پرورش ظهر امروز ( 2 اردیبهشت) در جلسه شورای اموزش و پرورش خراسان رضوی در مشهد اظهار داشت: خراسان رضوی همیشه در بحث مشارکت خیران در ساخت فضاهای آموزشی و تربیتی پیشتاز بوده و امیدواریم مسئولین استان تمام تلاش خود را در جهت تکمیل پروژه های نیمه تمام و آغاز پروژه های جدید انجام دهند.


وی افزود: آموزش و پرورش متولی تربیت نیروی انسانی برای آینده کشور و متعلق به همه مردم و نهادهای دولتی و غیر دولتی است.


فانی با تاکید بر استفاده از ظرفیت های موجود در قانون شوراها گفت: ظرفیت های فراوانی در قانون شوراها وجود دارد که باید بتوانیم از آنها در جهت خدمت به آموزش و پرورش بهره ببریم.


وی ادامه داد: شوراهای آموزش و پرورش در دولت یازدهم با قدرت تشکیل شده و مصوبات خوبی هم داشته و بنده از وزارت کشور و تمامی استانداران و فرمانداران بابت برگزاری جلسات شوراها تشکر می کنم.


وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه 5/98 درصد مصوبات شوراها در خراسان رضوی اجرا شده است، گفت: در خراسان رضوی 321 معلم عضو شوراهای شهر و روستا هستند و یقین دارم در آینده شاهد همکاری بیشتر، جلب مساعدت ها و امکانات بیشتر به سمت آموزش و پرورش هستیم.


در ادامه این جلسه علیرضا رشیدیان، استاندار خراسان رضوی با اشاره به شرایط اقتصادی بین المللی حاکم بر کشور گفت: فشارهای تحریم اقتصاد جهانی سبب شده تا کشور ما با پروژه های نیمه کاره فراوانی مواجه شود.


وی افزود: در خراسان رضوی 2 هزار و 50 میلیارد تومان پروژه نیمه تمام وجود دارد که اگر دولت 100 درصد بودجه های عمرانی استان را تخصیص دهد، ما حدود 16 سال پروژه عمرانی داریم.


وی تاکید کرد: با این شرایط چاره ای نداریم جز اینکه به منابع اصلی قدرت در نظام جمهوری اسلامی یعنی مردم رجوع کنیم و دولت نیز همین رویکرد را دنبال می کند.


رشیدیان با اشاره به اهمیت بحث تعلیم و تربیت در جامعه، تصریح کرد: برای تربیت انسان ها آن هم برای آینده کشور، چاره ای نیست جز اینکه در حوزه گسترش فضاهای تعلیم و تربیت و کیفیت بخشی به نظام آموزشی تلاش کنیم.


استاندار خراسان رضوی با بیان اینکه ما به مشارکت بخش خصوصی برای ارتقای امکانات و کیفیت بخشی به خدمات آموزشی نیاز داریم، گفت: جهت گیری ما باید به سمت و سوی سطح علمی و فکری فرزندانمان ارتقاء یابد.

 

پایان پیام/

کد خبر 361061

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha