سند تحول بنیادین، قانون اساسی آموزش و پروش است

خبرگزاری شبستان: مشاور وزیر آموزش و پرورش و دبیر ستاد همکاری های حوزه علمیه و آموزش و پرورش، در دیدار با نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اصفهان گفت:سند تحول بنیادین، قانون اساسی آموزش و پروش است.

به گزارش خبرگزاری شبستان از اصفهان، حجت‌الاسلام مجتبی ملکی، مشاور وزیر آموزش و پرورش و دبیر ستاد همکاری های حوزه علمیه و آموزش و پرورش، امروز "3 اردیبهشت"در دیدار با نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اصفهان به تشریح وضعیت موجود در آموزش و پرورش پرداخت و گفت: رویکرد آموزش و پرورش ایران که از 160 سال پیش با تأسیس دارالفنون شکل گرفت، به تبع غرب دانش محور بوده است.

 

وی خاطر نشان کرد: متأسفانه با پیروزی انقلاب اسلامی فرصت مناسب جهت تغییر رویکرد به وجود نیامد و این در حالی است که رویکرد فرهنگ اسلامی تربیت محور است.

 

مشاور وزیر آموزش و پرورش، سند تحول بنیادین را قانون اساسی آموزش و پروش دانست و تصریح کرد: در سال 1385دفتر همکاری های حوزه علمیه و آموزش و پرورش تأسیس شد لیکن با تأکیدات رهبر معظم انقلاب در سفر خود به شهر مقدس قم در سال 89 با قوت بیشتری پیگیری شد.

 

در این دیدار  آیت الله سید یوسف طباطبایی نژاد، نماینده ولی فقیه و امام جمعه اصفهان اظهار داشت: مردم مخاطبان فعالیت های حوزه علمیه هستند و در حقیقت تمام فعالیت های حوزه های علمیه بر جامعه هدف آموزش و پرورش مانند والدین، دانش آموزان و فرهنگیان اثرگذار است.

 

وی با تاکید بر لزوم دقت و درایت در تدوین کتب درسی گفت: برای تعلیم و تربیت اسلامی بازنگری در متون درسی ضروری است.

 

عضو مجلس خبرگان رهبری، تشکیل کمیته ای با حضور کارشناسان و متخصصان متون درسی، روانشناسان کودک و نوجوان و کارشناسان تربیت اسلامی از حوزه های علمیه را پیشنهاد داد.

 

وی خاطر نشان کرد: حوزه علمیه علاوه بر کمک در زمینه متون درسی در خصوص برگزاری نماز جماعت و سخنرانی جلسات ملی و مذهبی می تواند با آموزش و پروش همکاری کند.

 

پایان پیام/

 

کد خبر 361467

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha