زنان در ترویج و نهادینه کردن سبک زندگی ایرانی و اسلامی نقش مهمی دارند

خبرگزاری شبستان: نماینده ولی فقیه و امام جمعه اصفهان، در دیدار با خواهران مشاور در دستگاه های دولتی اصفهان گفت: زنان در ترویج و نهادینه کردن سبک زندگی ایرانی و اسلامی نقش مهمی دارند.

به گزارش خبرگزاری شبستان از اصفهان، آیت الله سید یوسف طباطبایی نژاد، نماینده ولی فقیه و امام جمعه اصفهان، امروز "4 اردیبهشت" همزمان با هفته بزرگداشت مقام زن در در دیدار با خواهران مشاور در دستگاه های دولتی اصفهان با اشاره به نقش تاثیرگذار زنان در ترویج و نهادینه کردن سبک زندگی ایرانی و اسلامی گفت: در راستای تحقق منویات مقام معظم رهبری درباره سبک زندگی اسلامی و ایرانی، زنان باید فرهنگ اسلامی و ایرانی را در خانواده و جامعه ترویج دهند.

 

وی با اشاره به ویژگی های شخصیتی و سیره و روش حضرت زهرا(س) خاطر نشان کرد: ایشان بهترین الگوی زنان جامعه اسلامی هستند و زنان باید در تمام ابعاد زندگی خود از این بانوی بزرگوار الگوبرداری کنند.

 

آیت الله طباطبایی نژاد، تصریح کرد: زنان می توانند با عملکرد خود آرامش را در جامعه گسترش دهند و آرامش خانواده و جامعه را دوچندان کنند.

 

امام جمعه اصفهان، همسر داری خوب و فرزند داری را از وظایف اصلی زنان دانست و افزود: اگر شاغل بودن زنان باعث پایین آمدن شأن آنها نشود و زنان را از وظیفه اصلی خود دور نکند هیچ مشکلی ندارد چرا که جامعه نیازمند حضور زنان در رشته هایی مانند مامایی و پزشکی است.

 

وی افزود: زنان می توانند کانون اصلاح باشند و در روایات، زن صالحه بهتر از هزار مرد معرفی شده است و این به واسطه نقش مهمی است که بانوان در اجتماع ایفا می کنند.

 

آیت الله طباطبایی نژاد، با ابراز تاسف از ترویج افکار غیر اسلامی در قشر بانوان اضافه کرد: این افکار برای خانواده و جامعه خطرناک است و باعث تزلزل بنیان خانواده می شود.

 

وی درست مصرف کردن را یکی از ارکان اقتصاد مقاومتی دانست و گفت: اگر در جامعه اسراف و تبذیر نباشد، نیازی به تاکید بر اقتصاد مقاومتی نخواهد بود.

 

پایان پیام/

کد خبر 361590

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha