اعتبارات ملی برای ساخت موزه عبرت در صحرای طبس اختصاص یابد

خبرگزاری شبستان: معاون استاندار و فرماندار ویژه شهرستان طبس خواستار اختصاص اعتبارات ملی به منظور راه اندازی موزه عبرت (استکبار ستیزی) در صحرای طبس شد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از بیرجند، سیدجلال هاشمی امروز (4 اردیبهشت) قبل از آغاز مراسم گرامیداشت سالروز شکست حمله نظامی آمریکا در صحرای طبس در جمع خبرنگاران اظهار داشت: آمریکا در این روز برای تجاوز به ایران نیت پلیدی داشت که با اراده الهی مواجه شد و شکست مفتضحانه ای را متحمل شد.


وی با اشاره به اینکه امسال بر خلاف سالهای قبل برنامه های گرامیداشت شکست آمریکا در صحرای طبس به دلیل همزمانی 5 اردیبهشت با روز جمعه؛ در دو روز برنامه ریزی شده است، گفت: امروز (4 اردیبهشت) با حضور استاندار، امام جمعه و مقامات محلی مراسم گرامیداشت از ساعت 10 آغاز و تا نماز ظهر ادامه دارد.


معاون استاندار و فرماندار ویژه شهرستان طبس همچنین از حضور امیر سرافزار ارتش اسلام، سرتیپ خلبان دکتر حسین خلیلی در این مراسم خبر داد و افزود: به همین مناسبت آیین شکراگزاری همراه با قرائت دعای روحبخش کمیل امشب با حضور حاج مهدی منصوری، مداح ممتاز کشوری در آستانه مبارکه حسین بن موسی الکاظم(ع) برگزار و از شبکه استانی به طور مستقیم پخش می شود.


وی خاطرنشان کرد: رئیس مجلس نهم نیز فردا صبح با حضور در بقعه متبرکه حسین بن موسی الکاظم (ع) طبس؛ در جمع ندبه خوانان این شهرستان به ایراد سخنرانی می پردازد.


هاشمی یادآور شد: همچنین خطیب جمعه شهرستان طبس فردا ظهر در خطبه های عبادسی سیاسی نماز جمعه این شهرستان به تشریح واقعه صحرای طبس می پردازد.


وی همچنین به راه اندازی موزه عبرت در صحرای طبس اشاره کرد و اظهار داشت: ساخت و راه اندازی این موزه مصوب شده است و باید برنامه ریزی شود تا اعتبارات ملی برای ساخت موزه طبس اختصاص یابد تا بخشی از موزه عبرت در داخل شهر طبس و بخشی در صحرای طبس راه اندازی شود.


پایان پیام/
 

کد خبر 361591

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha