آثار باقیمانده از واقعه صحرای طبس ناگفته های زیادی دارد

خبرگزاری شبستان: همسر محمد منتظر قائم، تنها شهید واقعه تهاجم آمریکا به ایران از طریق طبس گفت: آثار باقیمانده از واقعه صحرای طبس هنوز ناگفته های زیادی دارد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از بیرجند، مراسم گرامیداشت سالروز شکست مفتضحانه حمله آمریکا به ایران از طریق طبس امروز (4 اردیبهشت) با حضور همسر شهید محمد منتظر قائم، تنها شهید این واقعه تاریخی، استاندار خراسان جنوبی، خلبان خلیلی و جمع کثیری از مسئولان استانی و شهرستان در محل صحرای طبس در حال برگزاری است.


همسر شهید منتظر قائم دقایقی پیش در این مراسم گفت: آثار باقیمانده از واقعه صحرای طبس هنوز ناگفته های زیادی دارد و این معجزه الهی هشداری برای استکبار بود که اگر بخواهند در مقابل ملت ولایتمدار و انقلابی ایران ایستادگی کنند سرنوشت اینگونه نصیب آنها می شود.


صدیقه بیگم مدرس ثانوی خاطرنشان کرد: شهید محمد منتظر قائم هدفش را بیشتر از خانواده خود دوست داشت؛ به خاطر هدفش که رضای خداوند و حفظ دین و کشور بود؛ در راه شهادت قدم گذاشت.


وجه الله خدمتگزار، استاندار خراسان جنوبی نیز در این مراسم گفت: همه رزمندگان و ایثارگران و خانواده های آنها، الگو و سرمشقی بزرگ برای جامعه اسلامی هستند چرا که اگر چنین خانواده هایی نبودند قطعا ما نمی توانستیم در برابر هجمه های سنگین دشمنان قسم خورده اسلام، پایدار بمانیم.


وی با اشاره به اینکه رهبر کبیر انقلاب امام خمینی(ره)، جز دیدگاه اسلام چیزی را بیان نمی کرد و ملت با این امام بزرگ، در مقابل استکبار ایستاد، افزود: در پنجم اردیبهشت، آمریکا با آن همه امکانات نرم افزاری و سخت افزاری، با خود محاسباتی کرده بود و به این نتیجه رسیده بود تا از طریق صحرای طبس، به ایران حمله کند اما هرگز متصور این امر نشده بود که خداوند قادر، خود حافظ خون شهدای انقلاب اسلامی است و دست خداوند بالای سر همه مردم ایران قرار دارد.


استاندار خراسان جنوبی ادامه داد: خداوند چنان مفتضحانه، رسوایشان کرد که آمریکا هیچ حرفی برای گفتن نداشت و ندارد.


وی گفت: مردم متدین و وفادار به ارزشهای اسلامی بعد از گذشت 35 سال از پیروزی انقلاب اسلامی و حادثه ننگین برای آمریکا در صحرای طبس؛ همچنان هوشیارانه و مقتدرانه در همه صحنه ها حضور دارند.


خدمتگزار اظهارداشت: تا هنگامی که مردم پشتیبان ولایت و مسئولان هستند و از دستاوردهای انقلاب پاسدارای می کنند، خداوند نیز همراه مردم است و هر نیرنگ و حیله ای را از سوی دشمنان نظام اسلامی از بین می برد.


وی به حضور خالصانه مردم در دوران دفاع مقدس اشاره کرد و افزود: در حال حاضر نیز می طلبد که در سال "اقتصاد و فرهنگ با عزم ملی و مدیریت جهادی" همه مردم برای داشتن کشوری آباد و رو به ترقی در دنیا، پیرو ولایت باشند و از برنامه های دولت تدبیر و امید حمایت کنند.


نماینده عالی دولت در خراسان جنوبی با اشاره به اجرای مرحله دوم هدفمندی یارانه ها اظهار داشت: هدفمندی یارانه ها زمانی موفق است که همراهی همه مردم را به دنبال داشته باشد و امیدواریم مردم با حضور گسترده خود در صحنه های مختلف انقلاب، از تصمیمات دولت پشتیبانی کنند تا دولت طبق نظرات رهبری، برنامه های خود را پیش ببرد و در مسیر خدمت صادقانه برای مردم گام بردارد.


وی گفت: اگر تیم دیپلماسی و مدیران در سطوح ملی و بین المللی از عزت و کرامت و جایگاه ایران اسلامی دفاع می کنند تنها و تنها با پشتیبانی مردم و به حرمت خون شهداست.


حجت الاسلام سید ابراهیم مهاجریان، امام جمعه شهرستان طبس نیز با گرامیداشت یاد و خاطره شهید منتظرقائم در واقعه صحرای طبس تاکید کرد: احداث موزه عبرت در شهر طبس یکی از مسائل بسیار با اهمیت است تا با جمع آوری آثاری که از آمریکا خیانت کار برجای مانده است، مردم در جریان جنایات و تجاوز آمریکا به این کشور قرار بگیرند.


وی با اشاره به سفر خود به کشور سوریه گفت: در کشور سوریه یک بال هواپیما که برجای مانده از جنگ شش روز اعراب با اسرائیل بود در موزه با تشریفات خاصی نگهداری می شود و لازم است آثار باقیمانده از جنایت آمریکا در صحرای طبس هرچه سریعتر به موزه عبرت منتقل شود.


وی در خصوص امکانات موزه عبرت در محل صحرای طبس نیز یادآور شد: باید برای استقرار امکانات بیشتری بالاخص تامین آب در محل صحرای طبس تدابیر لازم اندیشیده شود.


پایان پیام/

کد خبر 361638

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha