رفتارهای  اجتماعی نشات گرفته از باورها و اعتقادات قلبی مردم است

خبرگزاری شبستان: استاندار زنجان با اشاره به نقش تاثیرگذار جامعه روحانیون گفت: رفتارها اجتماعی نشات گرفته از باورها و اعتقادات قلبی مردم است.

به گزارش خبرگزاری شبستان از زنجان، جمشید انصاری، استاندار زنجان امروز(4 اردیبهشت) در همایش رسالت روحانیون در تبیین بیانات مقام معظم رهبری پیرامون فرهنگ عمومی با اشاره به رسالت خطیر روحانیون در ترویج فرهنگ عمومی در جامعه اظهار داشت: جامعه ما به عنوان یک جامعه دینی منعکس کننده فرهنگ دینی است.


وی با اشاره به اینکه روحانیون حاملان و ترویج دهندگان این فرهنگ در جامعه هستند، خاطرنشان کرد: فرهنگ به عنوان هویت یک جامعه و ملت مطرح است و از اینرو از اهمیت ویژه ای برخوردار خواهد بود.


این مقام مسئول در ادامه شعار سال و تاکیدت مقام معظم رهبری در مقوله فرهنگ را متذکر شد وافزود: باید توجه به مقوله فرهنگ در کنار مسائل اقتصادی در اولویت قرار گیرد.


استاندار زنجان خواستار ایجاد عدالت فرهنگی برای تمام هنرمندان و فرهیختگان در جامعه شد و افزود: برای اصلاح مشکلات اقتصادی باید مسائل فرهنگی در جامعه اصلاح شود.


انصاری در بخش دیگری از سخنان خود با یادآوری اینکه انجام برخی از رفتارهای فرهنگی مانع توسعه فرهنگ در جامعه می شود، ادامه داد: در دولت تدبیر و امید توجه به مقوله فرهنگ با برنامه ریزی در دستور کار قرار گرفته است.


وی همچنین بحث آسیب شناسی فرهنگی در جامعه را مطرح کرد و با یادآوری اینکه در این راستا باید نقاط قوت و ضعف را مورد سنجش قرار دهیم، افزود: آسیب شناسی باید در قشرهای مختلف جامعه اعم از باورهای مردم، دانشجویان، نخبگان فرهنگی و روحانیون مورد بحث و بررسی قرار گیرد.


پایان پیام/

کد خبر 361676

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha