ریشه کنی بی سوادی در گروه سنی 10 – 49 سال در اولویت برنامه هاست

خبرگزاری شبستان: رئیس نهضت سواد آموزی استان اردبیل، گفت: اجرای برنامه ریشه کنی بی سوادی در گروه سنی 10 – 49 سال استان اردبیل در اولویت برنامه نهضت سواد آموزی است.

دیوان اکبری فر، معاون سواد آموزی آموزش و پرورش استان اردبیل، در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در اردبیل، اظهارکرد: اجرای طرح باسواد کردن اولیای بیسواد دانش آموزان با مشارکت مدیران مدارس در حال پیگیری است و تفاهم های همکاری با دستگاه اجرایی و موسسات استان در سال جاری برای بالا بردن رقم باسوادی استان به طور سازنده ای اجرا می شود.


وی، با اشاره به اینکه تفاهم نامه همکاری بین آموزش و پرورش استان و کتابخانه عمومی برای ایجاد بخش ویژه برای نوسواد در محل کتابخانه عمومی استان، افزود: توسعه برنامه تبلیغی و ترویجی به منظور فرهنگی سازی برای ایجاد تقاضا عمومی برای سوادآموزی در سال جاری از اولویت برنامه های این نهاد است.


اکبری فر، با بیان این مطلب که شهرستان خلخال با بیشترین درصد باسوادی در استان اردبیل این رکورد را به خود اختصاص داده است، گفت: سیاست های کلی نهضت سواد آموزی کشور برنامه ریزی برای واگذاری فعالیت های سواد آموزی در دوره های سواد آموزی و حتی تحکیم سواد بعد از آموزش و انتقال بار آموزشی این افراد به موسسات غیر دولتی است.


این مقام مسئول، تکمیل اطلاعات سیستم سامانه جامع سوادآموزی در شهرستان ها با هدف دسترسی به اطلاعات صحیح و به روز بی سوادان را مورد تاکید قرار داد و تصریح کرد: مکانیزه کردن طراحی سوالات امتحانی، تشکیل گروه بهبود کیفیت سوادآموزی در استان و راه اندازی برنامه های نوین آموزشی در قالب دوره های سوادآموزی، انتقال و تحکیم سواد را از دیگر برنامه های آموزش و پرورش استان برای سوادآموزی است.


معاون سواد آموزی آموزش و پرورش استان اردبیل، با اشاره به اینکه اجرای موفقیت آمیز برنامه ادغام با هدف بهره وری نیروی انسانی، استفاده از منابع و ظرفیت های آموزش و پرورش و استخدام آموزشیاران را از موفقیت های این معاونت خواند و یادآور شد: جلسات مشترک به طور دوره ای با دستگاه های اجرایی مختلفی برای پیگیری برنامه های سوادآموزی به بی سوادان در مناطق شهری و روستایی هستیم و نظارت دقیقی برای اجرای موفق این طرح را داریم.


اکبری فر، از بکارگیری مسئولین سوادآموزی مجتمع های غیر انتفاعی خبر داد و افزود: در گروه سنی 10 – 49 سال استان بیش از 5/92 درصد باسواد وجود دارد و درصد بیسواد بیشتر از میانگین کشوری است که با تفاهم نامه های امضا شده با دستگاه اجرایی امیدواریم که تا پایان سال بتوانیم این درصد را به طور فزاینده ای کاهش دهیم.


پایان پیام/
 

کد خبر 362091

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha