دومین یادوراه شهید گمنام نامدار شده کرمانی برگزار شد

خبرگزاری شبستان: دومین یادواره شهید حمید ادیبی، شهید گمنامی که پس از مدتی هویت وی احراز شد؛ در فضایی آکنده از معنویت برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از کرمان، سردار محمد احمدیان، عضو گروه تفحص برون مرزی، شب گذشته(6اردیبهشت) در دومین یادواره شهید حمید ادیبی، شهید گمنامی که نامدار شد با بیان خاطراتی از تفحص شهداء، گفت: سوم خردادی که هر ساله جشن پیروزی آن را می گیریم به راحتی به دست نیامده است.

 

وی با اشاره به اینکه اگر امروز زنده هستیم و نفس می کشیم به برکت خون شهداست، افزود: بعثی ها حتی به جنازه شهدا ما رحم نمی کردند و به آنها هتک حرمت می کردند.


احمدیان با بیان اینکه عراق انواع و اقسام سلاح ها و ادوات جنگی را در جنگ داشت، گفت: رزمندگان ما در اوایل جنگ تنها سلاحشان نارنجک انفجاری بود که با شیشه و بنزین درست می شد و یا اینکه سلاحی از دشمن به غنیمت گرفته می شد.


وی عنوان کرد: شهدا به این کار نداشتند که سلاح داریم یا نداریم و وقتی از آنها می پرسیدی چگونه با دست خالی می جنگی؟ می گفتند: دستور امام خمینی است و او گفته است که باید با دشمن بجنگیم.


عضو گروه تفحص برون مرزی با بیان اینکه آیا همانطور که شهدا با ولایت بودند، امروز نسل جوان ما و دانشجویان ما هم هستند؟‌ گفت: اگر شهدا می خواستند مثل ما عمل کنند، کشور چند بار توسط دشمن فتح شده بود.


وی تصریح کرد: مقام معظم رهبری سال ها بحث جنگ نرم را مطرح کردند، آیا فقط از خودتان پرسیده اید که جنگ نرم یعنی چی؟


احمدیان، افزود: مقام معظم رهبری به اصلاح الگوی مصرف تاکید کردند، می بینیم باز سر تا سر شهر را بنر می زنند اصلاح الگوی مصرف گرامیباد اما شیر آب اداره را تعمیر نمی کنند که آب هدر نرود.


وی با اشاره به اینکه هدف دشمن ولایت است و می خواهد ولایت را از ما بگیرد، گفت: امروز به برکت خون شهدا انقلاب ما در سراسر جهان گسترده شده و نمونه اش بیداری اسلامی است که منطقه را فرا گرفته و آنها می دانند که اگر ولایت را حذف کنند پیروز میدان می شوند.

 


دومین یادواره شهید حمید ادیبی شهید گمنام کرمانی که نامدار شد به همت معاونت فرهنگی و بسیج دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی کرمان و با حضور حجت الاسلام والمسلمین دکتر عارفی، مسئول نهاد نمایندگی ولی فقیه در دانشگاه علوم پزشکی کرمان، دکتر پورابراهیمی نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی و جمع با شکوهی از دانشجویان و ارداتمندان به شهداء در محل آرامگاه شهید ادیبی در دانشگاه علوم پزشکی برگزار شد که با برنامه های متنوع فرهنگی و مداحی مداح اهل بیت مجتبی رمضانی از مداحان برجسته کشوری همراه بود.


گفتنی است، شهید " حمید ادیبی" اولین فرزند خانواده ادیبی در سال 1347 متولد شد و در سال 1367 و در سن 20 سالگی در منطقه عملیاتی فاو به شهادت رسید، پیکر این شهید والامقام در منطقه عملیاتی فاو در اوایل سال 1391 به عنوان شهید گمنام تفحص و همزمان با سالروز شهادت حضرت زهرا(سلام الله علیها) در پردیزه دانشگاه علوم پزشکی به عنوان شهید گمنام به خاک سپرده شد و در پایان سال 91 در زمره شهدای نامدار شناخته شد.

 


پایان پیام/

کد خبر 362244

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha