تحول اجتماعی با مدیریت جهادی محقق می شود

خبرگزاری شبستان: مدیرکل امور اجتماعی استانداری کردستان، با اشاره به تحول اجتماعی و فرهنگی در جامعه گفت: تحول اجتماعی با مدیریت جهادی محقق می شود.

به گزارش خبرگزاری شبستان ازسنندج، سید محمدعطا رحمانی‌آبیدر،  مدیرکل امور اجتماعی استانداری کردستان امروز (8اردیبهشت) در جلسه کارگروه اجتماعی استان گفت: اجرای مناسب طرح تحول اجتماعی در جامعه با مدیریتی جهادی محقق خواهد شد که باید در این راستا تلاش وجدیت بیشتری انجام شود.

وی بخش اصلی تحول اجتماعی را شناخت آسیب‌ها عنوان کرد و افزود: این بخش نیاز به توجه و دقت ویژه ی دارد که به نوعی مبتنی بر شعار سال فرهنگ و اقتصاد با عزم ملی و مدیریت جهادی نیز است.

این مقام مسئول، افزود: با توجه به اینکه نکته کلیدی شعار امسال مدیریت جهادی است و آنچه که تاکنون انجام گرفته شده تنها در حد مدیریت بوده و جهادی نبوده است.

مدیرکل امور اجتماعی استانداری کردستان، اظهار داشت: بنابراین تاکید مقام معظم رهبری بر جهاد، یعنی تاکید بر هماهنگی اقدامات و رفتارها به صورت جدی و با دقت است، که مسئولان فرهنگی و اجتماعی باید به آن توجه ویژه داشته باشند.


وی با اشاره به برخی معضلات موجود در جامعه افزود: ابزار دفاعی ما در برابر آسیب‌ها در جامعه باید هوشمندانه و آگاهانه باشد تا در مقابله با معضلات اجتماعی، کارآمدی آن نمایان شود.


رحمانی آبیدر، در ادامه با بیان اینکه ایجاد قرارگاه فرهنگی بستری برای تحقق اهدافی در حوزه فرهنگ در استان است، افزود: ایجاد این قرارگاه در بستر شورای فرهنگ عمومی و یا در زیرمجموعه کارگروه فرهنگی تنها با هدف هماهنگی و آگاهی دستگاه‌ها از عملکرد یکدیگر انجام می شود و موجب جلوگیری از برخی موازی‌کاری‌ها خواهد شد.


وی افزود: همچنین تدوین سند فرهنگی از مهم‌ترین نیازها در استان است زیرا تدوین این سند در مقام اجرائیات بیانگر فعالیت‌های دستگاه‌های مختلف در بحث و امور فرهنگی و اجتماعی است، که این سند جلوگیری از موازی‌کاری در دستگاه‌های متولی فرهنگ استان ایجاد خواهد کرد.


این مقام مسئول، تصریح کرد: جلساتی که در گذشته تشکیل می شد تنها بر روی کاغذ می ماند وبه آنها عمل نمی شد اما اجرای این سند باعث جلوگیری از موازی‌کاری مانع از باقیمانده برنامه‌ها بر روی کاغذ می‌شود.


وی در پایان با اشاره به اینکه تدوین سند فرهنگی استان می‌تواند، نقش مدیریت را در بحث هزینه‌کرد در این حوزه بیشتر نمایان تر کند، خاطرنشان کرد: تحقق این هدف در این حوزه تنها با هماهنگی و تعامل بیش از پیش دستگاه‌ها و نهادهای متولی فرهنگ امکان پذیر خواهد بود.

گفتنی است، در ادامه جلسه هرکدام ازاعضای کار گروه اجتماعی دستگا ها نقطه نظرات ودیدگاه های خودرا بیان کردند.


پایان پیام/

کد خبر 362812

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha