شوراها جای پرداختن به مسائل سیاسی نیست

خبرگزاری شبستان: نماینده ولی فقیه در استان آذربایجان‌ شرقی گفت: شوراها جای پرداختن به مسائل سیاسی نیست، شوراها نباید نظرات سیاسی و دخالت‌های سلیقه ‌ای را در تصمیمات خود دخالت دهند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از تبریز، آیت ‌الله محسن مجتهد‌شبستری، نماینده ولی فقیه در استان آذربایجان شرقی، عصر امروز(9 اردیبهشت) در مراسم بزرگداشت روز ملی استقرار شوراهای اسلامی که با حضور شهردار، نمایندگان مجلس شورای اسلامی، اعضای ادواری شوراهای شهر و شهرداران منتخب برگزار شد، با تاکید بر جایگاه مشورت در اسلام خاطرنشان کرد: دستورات اخلاقی فراوانی در دین مبین اسلام پیرامون مسئله مشورت و همفکری ذکر شده است.


وی افزود: نمونه های فراوانی در زندگانی و سیره پیامبر گرامی اسلام و ائمه اطهار(ع) می توان یافت که در آن مشورت پاس داشته شده است.


امام جمعه تبریز تاکید کرد: پیامبر اکرم بالاترین و مهمترین پشتوانه را مشاوره دانسته‌ اند و برهمین اساس، تضارب افکار نتیجه نیکو و بهترین نظرات را در پی خواهد داشت.


وی با اشاره به اینکه جایگاه شوراهای اسلامی شهر و روستا در قانون اساسی جایگاه رفیعی دارد، عنوان کرد: قانون اساسی برای پیشبرد اهداف اجتماعی، اقتصادی، عمرانی، بهداشتی، آموزشی و فرهنگی با دایره‌ای وسیع به موضوع شوراها نظر دارد.


آیت الله مجتهد شبستری اداماه داد: شوراهای اسلامی شهر و روستا بعنوان مرکز مشاوره در امور شهری و روستایی با توجه به مقتضیات محلی می توانند تصمیم ‌گیری و تصمیم سازی کنند.


امام جمعه تبریز همچنین با تاکید بر اینکه شوراها جای پرداختن به مسائل سیاسی نیست، گفت: شوراها در مسائل اجتماعی و خدمت به مردم نباید نظرات سیاسی و دخالت‌های سلیقه ای را در تصمیمات خود دخالت دهند.


وی با اشاره به اینکه شوراها اولویت ها در نظر بگیرند، تاکید کرد: شوراها باید بر روند امور نظارت کافی داشته باشند و برادرانه و با همدلی ضمن در نظر گرفتن اولویت‌ها با عدل و انصاف گام بردارند.


آیت الله مجتهد شبستری در پایان عنوان کرد: شوراهای اسلامی شهر و روستا در سالی که به نام فرهنگ و اقتصاد با عزم ملی و مدیریت جهادی نامگذاری شده است، بر اهمیت مسائل فرهنگی بیش از گذشته اهتمام داشته باشند.


پایان پیام/


 

کد خبر 363244

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha