برخورد شدید با هرگونه افزایش قیمت در کالاهای اساسی

خبرگزاری شبستان: رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان جنوبی تاکید کرد: با هر گونه افزایش قیمت در کالاهای اساسی به شدت برخورد می‌شود.

به گزارش خبرگزاری شبستان از بیرجند، علیرضا جمیع شب گذشته (9 اردیبهشت) در جلسه کمیسیون تنظیم بازار استان اظهار داشت: با هرگونه افزایش قیمت در کالاهای اساسی به شدت برخورد می‌شود.


وی با بیان اینکه در طرح نظارت نوروزی امسال 3 هزار و 910 بازدید از مراکز عرضه کالا در استان انجام شده‌ است، افزود: در این بازدید‌ها 202 پرونده تخلف به ارزش 410 میلیون ریال تشکیل شده است.


سال گذشته؛ انجام 63 هزار بازرسی در بخش صنعت و معدن خراسان جنوبی
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان جنوبی از 63 هزار بازرسی توسط این سازمان در سال گذشته خبر داد و گفت: در این میزان بازرسی انجام شده یک‌هزار و 644 پرونده تشکیل شده است.


شهر دار بیرجند نیز در این جلسه گفت: در حوزه حمل و نقل برون شهری سه حوزه مهم شامل مینی‌بوس، تاکسی و اتوبوس وجود دارد.


عباسعلی مدیح با بیان اینکه 80 درصد سرویس مدارس در حوزه مینی‌بوس هستند، افزود: مشکل خاصی در این حوزه وجود ندارد.


بلاتکلیفی افزایش نرخ کرایه حمل و نقل عمومی
وی با اشاره به اینکه در حوزه اتوبوس مشکل زیاد است و باید در این امر تعیین تکلیف و برنامه‌ریزی شود، گفت: در این حوزه 80 دستگاه در بخش خصوصی و 30 دستگاه در بخش دولتی فعالیت می‌کنند.


شهردار بیرجند در مورد مسائل حوزه تاکسی ها نیز، بیان کرد: سال گذشته شورای اسلامی بیرجند لایحه افزایش کرایه تاکسی را به تصویب رساند اما به دلیل اینکه دولت اعلام کرد برنامه‌اى براى افزایش نرخ کرایه‌هاى حمل ‌و نقل عمومى با توجه به اجرای فازدوم هدفمند سازی یارانه‌ها ندارد هنوز این مصوبه در بلاتکلیفی قراردارد.


رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی نیز در این جلسه با بیان اینکه بخش کشاورزی بیشترین آسیب‌ها را از خشکسالی می‌بیند، اظهار کرد: با توجه به خشکسالی استان هزینه تولید برای کشاورزان و دامداران افزایش یافته است.


غلامرضا هادربادی گفت: متاسفانه تحمیل هزینه‌های بیش از حد به بخش کشاورزی باعث به خطر افتادن بخش عمده توسعه و اشتغال استان می‌شود.


هزینه آب و برق بخش کشاورزی از محل بسته هدفمندی یارانه‌ها در نظر گرفته شود
وی با اشاره به اینکه هزینه آب و برق بخش کشاورزی در استان نسبت به سایر استانها زیاد است، تصریح کرد: بخاطر اینکه عمق چاه در این منطقه زیاد است باید آب با قدرت بیشتری کشیده شود بنابراین هزینه برق تصاعدی شده و هزینه‌ای زیادی بر دوش کشاورزان گذاشته می‌شود.

 

رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی درخواست کرد: برای استانهایی که با خشکسالی مواجه‌اند هزینه آب و برق از محل بسته هدفمندی یارانه‌ها در نظر گرفته شود و همچنین کارت سوخت برای ادوات کشاورزی اجرایی شود.


انتظار خرید بیشتر گندم با حمایت ویژه دولت در سال جاری
هادربادی با اشاره به اینکه از چند هفته دیگر بحث خرید گندم در استان آغاز می‌شود، بیان کرد: امسال با حمایت ویژه دولت در سه بخش قیمت گذاری منطقی و به موقع، ایجاد خط اعتباری ویژه مکانیزاسیون و تامین کود انتظار می‌رود بحث خرید گندم بیشتر شود.


وی تولید و خرید گندم را دو مسئله جدا از هم دانست و افزود: جهاد کشاورزی متولی تولید گندم است اما خرید گندم و ذخیره آن در سیلوها به خیلی از عوامل بستگی دارد.


رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی خواستار مکاتبه با دولت در خصوص تامین جو و ذرت استان شد و ادامه داد: اگر قیمت جو و ذرت متاثر از قیمت حمل و نقل؛ بیشتر از قیمت گندم شود در نهایت گندم خوراک دام می‌شود.


هادربادی با بیان اینکه کاهش قیمت نهادهای کشاورزی کمک مناسبی به کشاورزان در هدفمندی یارانه‌ها است، تاکید کرد: سهم مناسبی از اعتبارات استانی بابت تصحیح و یکپارچه‌سازی، انتقال آب با لوله، کنترل آبها، قنوات، کشاورزی حفاظتی و اصلاح و احیای باغات اختصاص یابد.


ثبات قیمت مرغ در استان
وی از 2 میلیون و 400 هزار جوجه‌ریزی در اسفند سال گذشته خبر داد و گفت: در این راستا امسال نه تنها قیمت مرغ در استان افزایش نیافته بلکه از ثبات نیز برخوردار است اما از کاهش قیمت مرغ نباید خوشحال شد چرا که 7 هزار اشتغال استان در بخش طیور است.


رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی با بیان اینکه یارانه شیر به ازای هر کیلو شیر تحویلی 190 تومان تا پایان سال گذشته به دامداران پرداخته شده، افزود: با توجه به اینکه از ابتدای سال جاری یارانه شیر تحویلی به دامداران داده نشده است این امر پیگیری شود.


هادربادی به بهینه‌سازی مصرف سوخت در واحدهای تولیدی اشاره کرد و بیان داشت: در دو سال گذشته 10 میلیارد تومان بسته هدفمندی یارانه‌ها در واحدهای تولید انجام شده است که بهتر است در این دوره نیز در بسته هدفمندی یارانه‌ها بهینه‌سازی واحدهای تولیدی اجرایی شود.


پایان پیام/

کد خبر 363267

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha