فرهنگ کار باید از کودکی و در قالب نظام آموزشی تبیین شود

خبرگزاری شبستان: مشاور امور اجتماعی مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: فرهنگ کار باید از کودکی در مدرسه و در قالب نظام آموزشی برای نسل جوان تبیین شود.

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری شبستان، حسین کمالی، مشاور امور اجتماعی مجمع تشخیص مصلحت نظام در همایش نقش فرهنگ کار در رشد بهره وری عوامل تولید، گفت: اگر فرهنگ کار از کودکی در مدرسه و در قالب نظام آموزشی به نسل جوان تبیین شود این فرهنگ در جامعه شکل می گیرد.

 

کمالی ادامه داد: وقتی فرهنگ کار عزت یافته و واژه کارگر در کتابهای آموزشی نقش ببندد تولید رشد یافته و کشور توسعه می‌یابد.

 

مشاور امور اجتماعی مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به هدفمندسازی یارانه ها اظهار داشت: در این رابطه 135 هزار میلیارد تومان بین مردم توزیع شده است که اگر این مبلغ را در مناطق مختلف کشور سرمایه‌گذاری می کردیم می‌توانستیم 135 هزار موسسه تولیدی یک میلیارد تومانی ایجاد کنیم اما ما راحت ترین مدل که توزیع پول است را انتخاب کرده‌ایم.

 

وی با اشاره به اینکه باید اصلاح ساختار اقتصادی را در پیش بگیریم، اظهار داشت: با فرهنگسازی باید شرایطی فراهم کنیم تا هزینه‌های مربوط به هدفمندسازی یارانه‌ها در بخش تولید کشور سرمایه‌گذاری شود.

 

کمالی با بیان اینکه امروز فرهنگ شهر از کار به عنوان عبادت یاد می کند، اظهار داشت: ما باید روال کار را تغییر دهیم و به سمتی برویم که در آن کار و تلاش تقدیس شود.

 

وی تاکید کرد: هنوز مفهوم و موقعیت کارگر در جامعه شناخته شده نیست بنابراین باید کارگر متخصص باشد و به تعامل با عرصه صنعت بپردازد.

 

کمالی با بیان اینکه امروز دنیا براساس تعامل ساخته می‌شود اذعان داشت: برای رسیدن به این مدل به تعامل مستقیم بین کارگر و کارفرما نیاز داریم.

 

وی با اشاره به منابع و معادن طبیعی که در کشور وجود دارد تصریح کرد: همه این منابع طبیعی زمینه کار و تلاش را ایجاد می کند در صورتی که ما فرهنگ مصرف گرایی را پیش گرفته‌ایم.

 

وی ادامه داد: باید شرایطی فراهم کنیم که کالای خارجی هیچ جایگاهی در بین جامعه و مردم نداشته باشد و کالاهای داخلی جای انها را بگیرد.

 

وی با اشاره به نقش رسانه ملی در تغییر سبک زندگی مردم اظهار کرد: باید با ایجاد برنامه‌های مختلف و ارایه راهکارهای علمی و کاربردی در این زمینه اقدامات موثری انجام شود.

پایان پیام/
 

کد خبر 363292

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha