فارغ التحصیلان آموزشکده فنی و حرفه ای چرخ اقتصاد را به گردش درمی آورند

خبرگزاری شبستان: رئیس آموزشکده فنی و حرفه ای پسران (ابن حسام) بیرجند گفت: فارغ التحصیلان این آموزشکده چرخ اقتصاد کشور را به گردش در می آورند و به یک کارآفرین موفق تبدیل می شوند.

به گزارش خبرگزاری شبستان از بیرجند، حسن رضا چهکندی نژاد، رئیس آموزشکده فنی و حرفه ای پسران (ابن حسام) بیرجند امروز (10 اردیبهشت) در دیدار نماینده مردم بیرجند، درمیان و خوسف در مجلس با دانشجویان این مرکز آموزشی اظهار داشت: این آموزشکده در سال 1378 با 4 رشته فنی و حرفه ای راه اندازی شد و در حال حاضر 11 رشته کاردانی و یک رشته کارشناسی دارد.


وی با اشاره به اینکه در حال حاضر 900 دانشجو در این آموزشکده مشغول تحصیل هستند، افزود: فارغ التحصیلان این آموزشکده چرخ اقتصاد کشور را به گردش در می آورند و کارآفرین هستند.


وی بر حمایت هرچه بیشتر دولتمردان و نمایندگان مجلس از فارغ تحصیلان این آموزشکده تاکید کرد و گفت: برای کشور ضعف است که با وجود تولید کالا توسط این نیروهای توانمند، از کالاهای مصرفی کشورهای بیگانه استفاده شود.


رئیس آموزشکده فنی و حرفه ای پسران (ابن حسام) بیرجند به مشکلات این مرکز آموزشی نیز اشاره ای کرد و ادامه داد: کمبود مکان های آموزشی، کمبود اعتبارات برای پرداخت حق التدریس اساتید و نبود استاد رسمی از مهمترین مشکلات این مرکز است.


چهکندی نژاد همچنین تاکید کرد: چندین سال است که مجوز بکارگیری نیروی رسمی به آموزشکده فنی و حرفه ای پسران بیرجند داده نشده است.

 

محمود نخعی، معاون اداری مالی آموزشکده فنی و حرفه ای پسران بیرجند نیز گفت: با وجود اینکه 50 هزار مترمربع زمین در بهترین موقعیت دانشگاهی شهر بیرجند این دانشکده در اختیار دارد اما مقرر شده است که ساختمان آموزشکده در فاصله 12 کیلومتری از شهر بیرجند احداث شود و این هیچ توجیهی ندارد.


وی افزود: با برآورد انجام شده در صورت ساخت دانشکده در فاصله 12 کیلومتری بیرجند، هزینه حمل و نقل دانشجویان در هر ماه بیش از 40 میلیون تومان می شود.


وی تاکید کرد: آیا ایجاب می کند هنگامی که در داخل شهر زمین در اختیار داریم، ساختمان آموزشکده در خارج شهر ساخته شود؟


نخعی با اشاره به اینکه انتقال دانشجو به آن مکان هزینه های بسیاری را بر دولت تحمیل خواهد کرد، گفت: 1.5 تا 2 میلیارد تومان اعتبار برای تامین زیرساخت های آب، مخابرات و... این آموزشکده در فاصله 12 کیلومتری بیرجند نیاز است.


افشین عندلیبی، نماینده دانشجویان آموزشکده فنی و حرفه ای پسران (ابن حسام) بیرجند نیز در این دیدار گفت: یکی از مشکلات این آموزشکده نبود سالن ورزشی و داشتن نمازخانه مشترک با کتابخانه است.


وی با اشاره به اینکه خوابگاه دانشجویان نیز از دانشگاه دور بوده و امکانات آن در حد پایینی است، خاطرنشان کرد: دانشکده ابن حسام بیرجند فضای فرهنگی مذهبی مناسبی ندارد همچنین کارگاه های این آموزشکده موقت و غیراستاندارد است.


وی خواستار ایجاد فضای آموزشی دانشکده در داخل شهر شد.


پایان پیام/
 

کد خبر 363448

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha