نخستین جشنواره بین المللی فیلم و عکس مستند میراث فرهنگی ناملموس

خبرگزاری شبستان: دبیر اجلاس و جشنواره فرهنگی بین المللی میراث فرهنگی معنوی (ناملموس)، از برگزاری نخستین جشنواره بین المللی فیلم و عکس مستند میراث فرهنگی ناملموس در اصفهان خبر داد.

حسین میرزائی، دبیر اجلاس و جشنواره فرهنگی بین المللی میراث فرهنگی معنوی(ناملموس)، با اعلام این خبر به خبرنگار خبرگزاری شبستان در اصفهان گفت: اصفهان با پیشینه بسیار غنی تاریخی صاحب میراث ملموس و ناملموس فراوان تاریخی است و بر همیت اساس دومین جشنواره بین المللی میراث معنوی(ناملموس) از" 16 تا20 مهر" در اصفهان برگزار می شود که برگزاری نشست، همایش، بزرگداشت، جلسات هم اندیشی، مسابقات، نمایشگاه و کارگاه های آموزشی از برنامه های جنبی آن است.

 

وی از برگزاری نخستین جشنواره بین المللی فیلم و عکس مستند میراث فرهنگی ناملموس در اصفهان خبر داد و افزود: به زودی فراخوان این جشنواره در سطح ملی و بین المللی اعلام می شود.

 

میرزائی، اضافه کرد: در برنامه های جشنواره بین المللی میراث فرهنگی معنوی (ناملموس)، نخستین اجلاس زنان با حضور زنان برگزیده از بیش از 50 کشور جهان و گروهی از بانوان برگزیده کشور با موضوع نقش محوری زنان در احیا، حفظ و ترویج میراث فرهنگی معنوی برگزار می شود.

 

وی تصریح کرد: در اجلاس زنان، سبک و سیره زندگی فاطمی به عنوان یک میراث معنوی ارائه می شود چرا که ما معتقدیم ائمه اطهار بهترین الگوی ما در زندگی هستند.

 

دبیر اجلاس و جشنواره فرهنگی بین المللی میراث فرهنگی معنوی (ناملموس)، با تاکید بر ترویج معنویت در جامعه و تقویت آموزه های دینی در جامعه یاد آور شد: این جشنواره به منظور شناساندن هر چه بهتر میراث معنوی و کمک به احیا و حفظ و ترویج مواریث معنوی برگزار می شود.

 

پایان پیام/
 

کد خبر 363728

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha