وضعیت کنونی بقعه بی ‌بی حکیمه(س) در خور شان زائران این حرم نیست

خبرگزاری شبستان:نماینده مردم گچساران و باشت در مجلس گفت:وضعیت کنونی بقعه بی ‌بی حکیمه(س) با وجود کارهای صورت گرفته در خور شأن زائران این امامزاده نبوده و باید در راستای رفاه بیشتر آنها اقداماتی اساسی صورت گیرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از یاسوج، مراسم غبارروبی بارگاه متبرکه امامزاده بی ‌بی حکیمه(س) امروز (11 اردیبهشت) با حضور دکتر غلامرضا تاجگردون، نماینده مردم گچساران و باشت در مجلس شورای اسلامی، سیدغلامرضا متقی، مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) کهگیلویه و بویراحمد، نماینده مدیرکل اوقاف و امور خیریه این استان، فرماندار و جمعی از مسئولان محلی برگزار شد.

غلامرضا تاج‌ گردون، نماینده مردم گچساران و باشت در مجلس شورای اسلامی در حاشیه برگزاری این مراسم در جمع مدیران و مسئولان محلی گچساران به وضعیت امامزاده بی ‌بی حکیمه(س) اشاره کرد و گفت: وضعیت کنونی و نامطلوب محیطی بقعه متبرکه بی ‌بی حکیمه(س) با وجود کارهای صورت گرفته در خور شأن زائران این امامزاده نبوده و باید در راستای رفاه بیشتر آنها اقداماتی اساسی صورت گیرد.

تاجگردون در ادامه، بی ‌بی حکیمه(س) را از افتخارات بزرگ استان کهگیلویه و بویراحمد در سطح کشور دانست و افزود: تعداد قابل توجه زائران مشرف شده به این بقعه متبرکه که در بدترین شرایط آب و هوایی و جغرافیایی با وجود جاده ‌های پرپیچ و خم و خطرناک به زیارت این امامزاده واجب التکریم مشرف می شوند، نشان از اعتقاد و ارادت مردم به این امامزاده دارد.

نایب رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی در ادامه به برگزاری کنگره ملی این امامزاده که قرار است امسال برگزار شود اشاره و عنوان کرد: با توجه به برگزاری کنگره ملی بی ‌بی حکیمه(س) در آینده باید پروژه‌ های در دست اقدام برای فراهم کردن فضایی مطلوب برای اسکان زائران و برگزارکنندگان کنگره ملی بی ‌بی حکیمه(س) هر چه سریع ‌تر تکمیل شود.

بنابراین گزارش:مرقد و زیارتگاه امامزاده بی ‌بی حکیمه خاتون(س) دختر بلافصل امام هفتم موسی ‌بن‌ کاظم(ع) در 81 کیلومتری و جنوب گچساران در ضلع شرقی روستای بی ‌بی حکیمه (س) از توابع و روستاهای این شهرستان، حد فاصل بندر گناوه به مرکز گچساران (دوگنبدان) در میان تنگه ‌ای بزرگ و طولانی قرار گرفته است.

مرقد مطهر بی ‌بی حکیمه (س) دختر بلافصل امام موسی کاظم(ع) یکی از پرآوازه ‌ترین و امامزاده‌ های جنوب کشور بوده که همه ساله پذیرای زائران بسیار زیادی از جنوب کشور و کشورهای حوزه خلیج فارس و شیعه‌ نشین از جمله کویت، بحرین، امارات، قطر و دیگر کشورهای عربی از جمله لبنان، عراق، عربستان و سوریه است.


پایان پیام/

 

کد خبر 363847

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha