شاگردان شهید مطهری دین خود را به جامعه ادا کنند

خبرگزاری شبستان: رئیس سازمان تبلیغات اسلامی استان اردبیل از شاگردان وتمام افراد مرتبط با شهید مطهری خواست تا دین خود را به جامعه ادا کرده ودست نوشته‌ها و سخنرانی‌های این شهید دانشمند را به نسل جوان انتقال دهند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از اردبیل، حجت الاسلام مهدی ستوده، رییس سازمان تبلیغات اسلامی استان اردبیل در یادواره شهید آیت الله مطهری و شهدای فرهنگی و دانش آموز استان اردبیل که صبح امروز (13 اردیبهشت ماه) با حضور مسئولان اجرایی استان و همزمان با بدرقه سه شهید گمنام در حسیسنه ثارالله سپاه برگزار شد، اظهار کرد: وقتی هستی و وجود انسان در کتب دینی و مکاتب بشری مطرح می شود، فضایل و برتری انسان نسبت به سایر موجودات تشریح می شود.


وی، با اشاره به اینکه اراده انسان را به دو قسمت می توان تعریف کرد، افزود: اراده هم می تواند به سوی خوبی ها باشد و هم به سمت بدی ها، اگر به سمت خوبی ها باشد نشانه کمال و برتری و اراده مناسب بشری است و اگر در سمت بدی ها باشد نشانه سوءتدبیرها و بی لیاقتی است.


حجت الاسلام ستوده، با بیان این مطلب که اراده های مناسب انسان مانند عالم بودن، طلب علم کردن و معلم و در خدمت تعلیم بودن و عشق به معبود است، گفت: یکی از عوامل ماندگاری علم و ادب، معلم بودن است و شهید مطهری بارزترین شخصیت زمان خود بود.


رئیس سازمان تبلیغات اسلامی استان اردبیل، با اشاره به اینکه امام خمینی (ره) در زمان رحلت شهید مطهری، وی را متفکر، فیلسوف و فقیه نامید، تصریح کرد: شاگردان و تمام افراد مرتبط با شهید مطهری باید دین خود را به جامعه ادا کنند و مطالب، دست نوشته ها و سخنرانی های شهید را به نسل جوان انتقال دهند.


این مقام مسئول، شهید مطهری را در زمان خود از تمام متفکرین جهان اسلام جلوتر دانست و یادآور شد: تفکرات و اندیشه های مرتضی مطهری نسبت به مسائل روز خیلی دقیق و ریزبینانه بود و این ویژگی بارز شهید مطهری او را نسبت به سایر علامه های جهان متمایز می کند.


حجت الاسلام ستوده، با بیان این مطلب که شهید مطهری در تمام دست نوشته های خود موضوعاتی را مطرح می کند که اهداف عالیه جهان اسلام در آن مشهود است، اظهارکرد: شهید مرتضی مطهری بر اساس متقضیات زمان و مکان مسائل را مطرح می کرد و حتی در سال های 42 زمانی که روزنامه ها سعی در فروپاشی بنیان ها و نهاد خانواده داشتند این متفکر با نوشتن مقالات متعدد قوانین مدنی مرتبط با نهاد خانواده و بانوان را نهادینه و به جدی پیگیر بود.


گفتنی است، در پایان این مراسم سه شهید گمنام که از روز چهارشنبه وارد شهر اردبیل شده بود به سمت شهرستان نیر تشیع و پیکرهای پاک این شهدا در مزار شهدای گمنام آن شهرستان به خاک سپرده شد.


پایان پیام/
 

کد خبر 364196

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha