بیش از 100 میلیون ریال برای گنبد امامزاده یوسف (ع) قروه هزینه شد

خبرگزاری شبستان: مدیر کل اوقاف و امور خیریه کردستان، از هزینه شدن بیش از 100 میلیون ریال برای گنبد امامزاده یوسف (ع) شهرستان قروه خبر داد.

سلمان روحی، مدیرکل اوقاف وامور خیریه استان کردستان با اشاره به نصب گلدسته امامزاده یوسف (ع) قروه به خبرنگار شبستان در سنندج گفت: برای ساخت و نصب گنبد و گلدسته بیش از 100 میلیون ریال هزینه شده که این مبلغ توسط خیرین منطقه پرداخت شده است.


وی با قدر دانی از خیرین منطقه که در ساخت و نصب گنبد و گلدسته امامزاده یوسف(ع) همکاری کردند، افزود: بسیاری از خیرین خدمت در این اماکن مذهبی را سعادت بزرگی برای خود می دانند و با تمام توان در برنامه های آن مشارکت می کنند.


این مقام مسئول، اذعان کرد: تلاش ما بر این است تا با رفع کاستی ها در بقاع متبرکه زمینه را برای تسهیل زیارت مردم منطقه و برگزاری هرچه بیشتر مراسم مذهبی در این امامزاده ها فراهم سازیم.


روحی در ادامه با اشاره به نامگذاری امسال از سوی رهبر معظم انقلاب(مدظله) با عنوان اقتصاد و فرهنگ وعزم ملی تصریح کرد: مردم استان ارادت خاصی به بقاع متبرکه دارند و به همین دلیل در حوزه های فرهنگی می توان از پتانسیل این بقاع متبرکه به خوبی نهایت استفاده را کرد.

 

مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان کردستان، با اشاره به اینکه خیرین همیشه در کارهای معنوی، حضور خود را نشان داده اند، به ویژه در تعمیر و تجهیزات امکان متبرکه همیشه حمایت کرده اند، افزود: امیدواریم با تلاش و همکاری خیرین شاهد حل هر چه سریعتر مشکلات بقاع متبرکه در این استان باشیم.


وی با تاکید بر اینکه بقاع متبرکه اولین پایگاههای فرهنگی هستند و باید محلی برای ارتقا فرهنگ باشند، تصریح کرد: امامزادگان و بقاع متبرکه امروز نیاز دارند تا به آنها توجه بیشتری شود و هر روز نسبت به تقویت برنامه‏های فرهنگی، دینی، قرآنی و مردمی در آنها اقدامات بیشتری انجام داد.


وی در پایان خاطرنشان کرد: بقاع متبرکه گنجینه ای ارزشمند برای تبیین حقانیت ائمه اطهار هستند و نقش مهمی در هدایت فکری و معنوی جامعه و ترویج تعالیم اسلامی ایفا می کنند.


گنبد و گلدسته بقعه متبرکه امامزاده یوسف(ع) شهرستان قروه روز گذشته طی یک مراسم با شکوه با حضور مردم و مسئولین استانی و شهرستانی نصب  شد.
 

 

پایان پیام/

کد خبر 364234

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha