رشد 300 درصدی جذب اعتبارات هزینه‌ای ملی میراث فرهنگی خراسان جنوبی

خبرگزاری شبستان: مدیر کل سابق میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان جنوبی گفت:تاسال89 اعتبارات هزینه‌ای ملی 358میلیون تومان بوده و پایان سال 92 این رقم به یک میلیارد و 600 میلیون تومان افزایش یافته است.

به گزارش خبرگزاری شبستان از بیرجند، محمد رضا رضایی امروز (13 اردیبهشت) در مراسم تودیع و معارفه مدیران سابق و جدید اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان جنوبی اظهار داشت: چند سال اخیر خراسان جنوبی جزو رتبه‌های نخست کشوری در افزایش گردشگر و میزان ماندگاری گردشگران بوده است.


وی افزود: تعداد گردشگران داخلی ورودی از 3 میلیون و 200 هزار تا سال 89 به 10 میلیون و 800 هزار نفر و تعداد گردشگران خارجی از 510 نفر به 1035 نفر رسیده که این افزایش کاملاً مشهود است.


مدیر کل سابق میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان جنوبی با بیان اینکه 16 دفتر خدمات مسافرتی در استان وجود دارد، گفت: تعداد تورهای ورودی و خروجی در قالب تورهای تخصصی کویرنوردی، گردشگری، ورزشی، طبیعت‌گردی و سلامت بوده که از تعداد 188 تور تا سال 89 به 509 تور رسیده است.


رضایی با اشاره به اینکه در دوران خدمتم برای 4 مورد از اقلام صنایع دستی مهر اصالت ملی دریافت شده، بیان کرد: همچنین در حوزه صنایع دستی 5 پرونده ثبت میراث ناملومس شد.
 

وی بیمه هنرمندان را از دغدغه‌های اصلی خود دانست و تصریح کرد: برای نخستین بار در این مدت تعداد 336 هنرمند بیمه شدند.


مدیر کل سابق میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان جنوبی با اشاره به اینکه این استان در حوزه صنایع دستی جزو استانهای برتر است، یادآورشد: در تمام شهرستانها نمایشگاه صنایع دستی در ایام نوروز برپا شده شده که علاوه بر کیفیت 60 درصد رشد داشته است.

بازدید بیش از 230 هزار نفر از موزه‌های استان


رضایی از بازید 430 هزار نفر از مجتمع آبدرمانی فردوس خبر داد و گفت: تعداد موزه‌های استان تا پایان نیمه اول سال 89 هفت موزه بوده که به 11 مورد افزایش یافته و رشد 63 درصد داشته است.


 
وی ادامه داد: تعداد بازدیدکنندگان از موزه‌های استان از 108 هزار و 345 نفر به 230 هزار و 160 نفر افزایش یافته است.


مدیر کل سابق میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان جنوبی با اشاره به رشد 300 درصدی جذب اعتبارات هزینه‌ای ملی سازمان میراث فرهنگی خراسان جنوبی، تصریح کرد: تا سال 89 اعتبارات هزینه‌ای ملی 358 میلیون تومان بوده که تا پایان سال 92 یک میلیارد و 600 میلیون تومان بوده است.


رضایی با بیان اینکه اعتبارات تملک استانی 13 میلیارد و 600 میلیون تومان است، عنوان کرد: این اعتبارات تا پایان سال 89، 4 میلیارد و 800 میلیون تومان بوده که رشدی 286 درصدی را نشان می‌دهد.


میراث فرهنگی یک سازمان فرابخشی است


مدیر کل جدید میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان جنوبی نیز با بیان اینکه میراث فرهنگی یک سازمان فرابخشی است، گفت: سازمان میراث فرهنگی و گردشگری متعلق به همگان است و همه به میزانی که به گذشتگان و میراث تعلق دارند باید این حوزه را همراهی و کمک کنند.

 پایان پیام/

 

کد خبر 364355

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha