نظام آموزش و پرورش باید به صورت هیئت امنایی اداره شود

خبرگزاری شبستان: نماینده مردم گچساران و باشت در مجلس گفت: نظام آموزش و پرورش را باید به سمت مدرسه ‌محوری سوق دهیم و به صورت هیئت امنایی اداره شوند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از یاسوج، غلامرضا تاجگردون، نماینده مردم گچساران و باشت در مجلس عصر امروز (13 اردیبهشت) در مراسم تجلیل از معلمان نمونه شهرستان بویراحمد و عشایر که در محل سالن ترویج جهاد کشاورزی استان کهگیلویه و بویراحمد برگزار شد با تبریک هفته معلم، گفت: تنها نهادی که می ‌تواند افکار و اندیشه ‌های کوتاه مدت را به بلند مدت تغییر دهد، آموزش و پرورش است.
 

تاجگردون افزود: من و شما و همه جایگاه و منزلت خود را از این استان گرفته‌ ایم و همه باید برای اعتلای نام استان خود دست برادری و یاری به هم دهیم.
 

وی اظهار داشت: با تعامل و همدلی و همفکری نباید اجازه دهیم که حتی یک دانش ‌آموز ترک تحصیلی در استان وجود داشته باشد.

نایب رئیس کمیسیون بودجه مجلس شورای اسلامی ادامه داد: نباید اجازه دهیم که نرخ ترک تحصیل ما از کشور بالاتر رود و اجازه نداریم که میانگین نمرات دانش ‌آموزان ما از سطح کشوری پایین ‌تر باشد که همه اینها در سایه همدلی محقق خواهد شد.

تاجگردون میدان کنونی را برای مسئولان میدان مسابقه در خدمت دانست و گفت: برای این که مطالبات فرهنگیان زنده شود باید همه تلاش کنند و این مختص به مدیرکل و نمایندگان و استاندار به تنهایی نیست.

وی گفت: دلیل این که تاکنون این مطالبات پرداخت نشده بود مأیوس شدن‌ از پرداخت ‌‌ها بود و به همین دلیل حق نداریم اگر در مرکز کسی به ما نه گفت ناامید و مأیوس برگردیم.

تاجگردون دریافت 30 تا 40 میلیارد تومان مطالبات فرهنگیان را به دلیل مقاومت و پافشاری دانست و گفت: همه در این استان وظیفه دارند که به آموزش و پرورش کمک کنند.

نایب رئیس کمیسیون بودجه مجلس شورای اسلامی در ادامه از مهم ‌ترین ویژگی یک معلم خوب و وارسته، صبر، گذشت و اخلاق نیک را نام برد و اظهار داشت: معلم است که باید شخصیت دانش ‌آموز را پرورش دهد و مداوم خودسازی کرده و به علم روز آراسته کند.

تاجگردون افزود: معلم وارسته کسی است که هیچ دیواری را مانع عبور خود از تعلیم و تربیت و انتقال علم او نداند سدهای ضد علم را از بین ببرد که این نشان یک معلم وارسته است.

نماینده مردم گچساران و باشت در مجلس در بخشی از سخنان خود با اشاره قلمرو فرهنگ دینی، گفت: نظام جمهوری اسلامی یا به عبارتی جمهوری که مزین است به واژه اسلام که آن چه باید در جامعه متبلور شود نماد اسلامی بودن است که به اصطلاح جامعه اسلامی می ‌خوانند.

تاجگردون گفت: نظام آموزش و پرورش را باید به سمت مدرسه‌ محوری سوق دهیم و به صورت هیئت امنایی اداره شوند تا هر رئیس مدرسه ‌ای بتواند خود در خصوص بودجه و دیگر مسائل مدرسه تصمیم ‌گیری کند.

پایان پیام/
 

کد خبر 364397

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha