توزیع 6هزار جلد کتاب احکام فقه شافعی در میان پاسداران اهل سنت کردستان

خبرگزاری شبستان: مسئول حوزه نمایندگی ولی فقیه در سپاه بیت المقدس کردستان، از توزیع 6 هزار جلد کتاب احکام فقه امام شافعی در سال گذشته میان پاسداران اهل سنت و خانواده های آنها خبر داد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از سنندج، حجت الاسلام محسن حیدریان، مسئول حوزه نمایندگی ولی فقیه در سپاه بیت المقدس کردستان شامگاه شنبه(13 اردیبهشت) در جمع خبرنگاران استان در سنندج گفت: در سپاه های سطح شهرستان های استان و گردان های رزم پاسداران اهل تسنن و تشیع در کنارم هم به انجام وظیفه می پردازند و هدف تمامی این افراد اعتلای نظام و انقلاب اسلامی ایران است.


وی عنوان کرد: علاوه بر برنامه های آموزشی اعتقادی و احکامی که ویژه پاسدارن اهل تشیع است برنامه هایی هم برای پاسداران اهل تسنن نیز همواره مدنظر بوده است.


وی اظهارداشت: سلفیت تکفیری همواره درصدد ایجاد تفرقه و اختلاف بین اهل تسنن هستند لذا یکی از راه های ممانعت از رسیدن این افراد به اهداف خود تدریس و آموزش اعتقادات اهل تسنن به آنهاست.


مسئول حوزه نمایندگی ولی فقیه در سپاه بیت المقدس کردستان افزود: 6 هزار جلد کتاب با عنوان احکام در خانه ویژه اهل تسنن بین پاسداران و خانواده های آنها در سال گذشته توزیع شده است.
 

حجت الاسلام حیدریان ادامه داد: کتاب مذکور حاوی سی درس از احکام فقه شافعی است که توسط شورای افتای اهل سنت استان تایید شده و به وسیله رئوف سعیدیان هم مطالب آن گرد آوری شده است.


وی بیان داشت: با اعتقاد بر اینکه بومی گرایی در هر منطقه ای منجر به ایجاد امنیت خواهد شد در سال گذشته نیروهای بومی زیادی جذب و به استخدام سپاه استان درآمدند.


لازمه مدیریت جهادی فرهنگ سازی است
وی به نامگذاری امسال با عنوان اقتصاد و فرهنگ با عزم ملی و مدیریت جهادی از سوی مقام معظم رهبری اشاره کرد و گفت: لازمه مدیریت جهادی فرهنگ سازی است و این مهم نیز در سپاه بیت المقدس استان توسط حوزه نمایندگی ولی فقیه در سپاه استان باید اجرایی شود.


مسئول حوزه نمایندگی ولی فقیه در سپاه بیت المقدس کردستان با بیان اینکه از سال 87 طرح تحول و تعالی در سپاه پاسداران شکل گرفته است، عنوان کرد: تحول مربوط به حوزه سخت افزاری در سپاه و تعالی نیزجزو وظایف و رسالت های حوزه نمایندگی ولی فقیه در سپاه است.


حجت الاسلام حیدریان ادامه داد: داشتن باورها و اعتقادات مذهبی تربیت اسلامی، بصیر، شجاع جزو ابعاد قدرت سپاه بوده است که باید در طول زمان با تعالی بیشتری حفظ و ارتقا یابد که این مهم توسط حوزه نمایندگی ولی فقیه در سپاه استان همواره دنبال می شود.


وی افزود: در عرصه جنگ نرم که کشور ما اکنون با آن روبروست باید تمامی ارگان ها و نهادها در مقابل تهدیدات نرم دشمن مقاومت و از ارزش های انقلابی و اسلامی پاسداری کنند.


وی عنوان کرد: برای مقابله با جنگ نرم دشمنان باید ابعاد نرم شامل ارزش های بنیادی انقلاب، امام راحل و مقام معظم رهبری در مردم تقویت شود.


مسئول حوزه نمایندگی ولی فقیه در سپاه بیت المقدس کردستان خاطرنشان کرد: عنصر اجتماعی به عبارتی مردمی بودن یکی از ابعاد قدرت جمهوری اسلامی ایران است.


حجت الاسلام حیدریان بیان داشت: جمعی از پاسداران استان هر سال برای شناخت بیشتر در حوزه های اعتقادی، معنوی و سیاسی به شهرهای مشهد و قم اعزام و تعدادی نیز در استان آموزش های لازم را کسب می کنند.


پایان پیام/
 

کد خبر 364424

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha