صدور حکم تعقیب برای پرونده 120 میلیارد ریالی

خبرگزاری شبستان: رئیس کل دادگستری فارس از صدور حکم محکومیت برای مقصرین واقعه برمشور و همچنین از پیگیری پرونده ماموریت 120 میلیارد ریالی خبر داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از شیراز، دکتر ذبیح الله خدائیان، رئیس کل دادگستری فارس امروز (14اردیبهشت) با اشاره به اینکه افرادی که اقدام به نوشتن روی تابلوها و دیوارهای مردم در خصوص موارد مختلف به ویژه "منازل مبله" انجام دهند مورد تعقیب و دستگیری قرار می گیرند، گفت: نیروی انتظامی باید این افراد دستگیر کند.


وی اظهار داشت: دادگستری قطعا با این افراد برخورد خواهد کرد و شعبه ای در خصوص این افراد و خسارت به اموال عمومی ایجاد شده است.


خدائیان با اشاره به اینکه در خصوص ماموریت معروف 120 میلیارد ریالی در یکی از ادارات، افزود: در این اداره پرونده ای تشکیل شد و به دادگستری ارجاع شد و تصرف غیرقانونی در سرمایه های دولتی صورت گرفته است که بیش از 60 میلیارد ریال در بخش سرمایه ای بوده که برای حقوق و مزایا پرداخت شده است.


وی با یادآوری این مطلب که 120 میلیارد ریال تضییع حقوق و اموال دولتی در این سازمان روی داده که تحت عنوان ماموریت بوده است، افزود: بحث این بوده است که حکم ماموریتی وجود ندارد این افراد مستندی نداشتند.


این مقام قضایی با اشاره به اینکه حدود پنج میلیون ریال نیز در این دستگاه اختلاس شده است که عده ای با سند سازی و جعل سند به نفع خودشان و دیگری برداشت کرده اند، یادآور شد: پرونده در مرحله رسیدگی است که جرائم مختلف تصرف و تصییع اموال دولتی و جعل اسناد دولتی جز آن بوده است.


وی افزود: یک نفر نبوده و پرسنل زیادی دست داشتند، 9 نفر مورد تعقیب بوده اند که منع تعقیب برای تعدادی صادر شد و اکنون برای چهار تا پنج نفر تحت تعقیب قرار گرفتند.


این مقام مسئول از صدور حکم محکومیت برای متهمین واقعه برمشور خبر داد و افزود: شهرداری 60 درصد، سازمان پسماند 30 درصد و آتش نشانی 10 درصد مقصر شناخته شدند که پرونده اکنون در مرحله تجدید نظر است.


خدائیان با اشاره به اینکه این واقعه در ماه حرام روی داد، افزود: یک دیه کامل به همراه یک سوم دیه و همچنین جزای نقدی است که باید پرداخت شود.


وی با اشاره به انتقال کارخانه روغن نباتی، اظهار داشت: مقرر شده زمینه انتقال کارخانه را فراهم شود و باید هر سه ماه یک دفعه اعلام کنند و یک واحد ایمنی آتش نشانی در آن کارخانه مستقر شده است و ما نیز مرتب نظارت داریم.


پایان پیام/

کد خبر 364530

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha