پایگاه عملیات هوایی امداد و نجات در ایلام احداث می شود

خبرگزاری شبستان: مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان ایلام، گفت: به منظور کاهش حوادث، سوانح و اقدام به موقع برای امدادرسانی به مصدومان احداث پایگاه عملیات هوایی در این استان یک ضرورت است.

محمد سلیمانی، مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان ایلام، صبح امروز(14 اردیبهشت) در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در ایلام، اظهار کرد: یکی از اولویت های اصلی در دستور کار این جمعیت ساخت پایگاه عملیات هوایی در استان بوده که تاکنون مکاتبه ها و موافقت های در این زمینه انجام شده است.


وی، تصریح کرد: پیگیری های لازم برای به نتیجه رسیدن این امر صورت گرفته و اعتبار 20 میلیارد ریالی به عنوان اعتبار اولیه برای خرید زمین و آشیانه بالگرد اختصاص یافته اما هنوز تخصیص نیافته است.


سلیمانی، نوسازی و تجهیز ناوگان امدادی جمعیت و مدیریت بحران به نحو مطلوب را از دیگر اولویت های اصلی هلال احمر استان برشمرد و بیان کرد: پاسخ دهی به حوادث و سوانح جزء کوچکی از فعالیت های این جمعیت بوده و ما بابد بتوانیم خطرات و آسیب ها را شناسایی، اولویت بندی کرده و با برنامه ریزی آسیب پذیری حوادث و سوانح را کاهش دهیم.


مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان ایلام، تعداد پست های جاده ای استان را 8 پایگاه عنوان کرد و افزود: در سال جاری 4 پایگاه به این تعداد افزوده شده و در مجموع 30 پایگاه در سطح استان در حوزه امداد و نجات مورد نیاز است.


وی، مهم ترین مشکلی که استان را تهدید می کند تلفات جاده ای دانست و اضافه کرد: سالانه 20 تا 23 هزار نفر در اثر حوادث جاده ای فوت شده و کاهش این رقم نیازمند برنامه ریزی و افزایش نیروی انسانی و تجهیزات امدادی است.


سلیمانی، بیان کرد: چند طرح عمرانی در دست ساخت بوده که پیشرفت فیزیکی خوبی که داشته اما به علت کمبود اعتبارات قابلیت بهره برداری را نداشته و در این زمینه خواستار توجه ویژه مسئولان برای حمایت های مادی هستیم.


مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان ایلام، یادآور شد: ساخت پایگاه امداد جاده ای دشت عباس، مجتمع فرهنگی و تربیتی هلال احمر در جوار بقعه امام زاده سیدعبدالله(ع) ایوان و طرح سوله ای و امدادی مهران از جمله طرح های عمرانی مورد بهره برداری هستند.


وی جذب، نگهداری و آموزش جوانان و داوطلبان را از برنامه های مهم این جمعیت دانست و خاطرنشان کرد: این جمعیت با اجرای برنامه های متنوع فرهنگی، علمی، ورزشی، آموزشی و طرح های اوقات فراغت توانسته در جهت جذب و پذیرش جوانان و ساماندهی آنان تلاش های خوبی انجام داده است.


پایان پیام/

 

کد خبر 364555

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha