امکانات ادارات در اختیار تشکل های جوانان قرار گیرد

خبرگزاری شبستان: استاندار کردستان، بر تقویت تشکل های مردم نهاد جوانان و ایجاد پاتوق های فرهنگی و اجتماعی در سطح استان برای هم اندیشی و اظهار نظر این قشر تأکید کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از سنندج، عبدالمحمد زاهدی استاندار کردستان یکشنبه شب(14 اردیبهشت) در نخستین جلسه ستاد ساماندهی امور جوانان استان در سنندج اظهار داشت: مبحث ساماندهی امور جوانان یک موضوع ملی بوده و نیازمند مشارکت همه دستگاه های متولی امر است.


وی افزود: در هیچ حوزه ای نمی توانیم نسخه ای واحد را برای کل کشور اجرا کنیم لذا هر منطقه ای با توجه به ویژگی های خاص خود باید مورد توجه قرار گرفته و آسیب شناسی هایی منطبق با واقعیات در حوزه جوانان در هر استان صورت گیرد.


استاندار کردستان، تصریح کرد: در برنامه های صدا و سیما و سایر برنامه های فرهنگی باید خانواده ها را نسبت به سرنوشت فرزندانشان حساس کنیم چرا که رفع دغدغه های حوزه جوانان بدون در نظر گرفتن نقش و جایگاه خانواده ها امکان پذیر نخواهد بود.


زاهدی، از همه اعضای ستاد ساماندهی امور جوانان استان خواست تا استراتژی یک ساله را تدوین کنند و رویکردی عملی را برای حل مشکلات حوزه جوانان در استان ارائه کنند.


وی همچنین بر تقویت حمایت ها از تشکل های مردم نهاد جوانان و برون سپاری برخی از امور ادارات به این تشکل ها تأکید کرد و افزود: این مهم می تواند نقشی ویژه را در خودکفایی و تداوم مسیر حرکت این تشکل ها ایفا کند.


استاندار کردستان، مدیران عضو ستاد ساماندهی امور جوانان استان را از پراکنده کاری و بلندپروازی در امور منع کرد و افزود: متأسفانه در بسیاری حوزه ها اسناد بالادستی داریم اما هیچ وقت این اسناد را به کار نگرفته ایم.


زاهدی، از همه مدیران استان خواست که امکانات و تجهیزات خود را برای حمایت از تشکل های مردم نهاد جوانان در اختیار آنان قرار دهند و با تمام توان از این تشکل ها حمایت کنند.


وی همچنین بر تشکیل پاتوق های جوانان جهت تشکیل جلسات نقد و هم اندیشی در چاچوب موازین تأکید کرد و از اعضای ستاد ساماندهی امور جوانان استان خواست که در این راستا اقداماتی عملی انجام دهند.

 

عبدالرضا میقانی، سرپرست حوزه استاندار و مشاور ویژه استاندار کردستان نیز در این جلسه تصریح کرد: خوشبختانه کمترین آسیب های اجتماعی در حوزه جوانان مربوط به استان کردستان بوده و این مهم نشأت گرفته از فرهنگ و مبانی قوی دینی و اعتقادی در بین خانواده های کردستانی است و باید این مهم همواره مورد توجه قرار گیرد.

 

وی افزود: تعمیق باورهای دینی، هم پوشانی فعالیت های تخصصی حوزه جوانان و اختصاص اعتبارات و امکانات به تشکل های جوانان در کنار تغییر نگاه ها به حوزه جوانی از جمله اموری است که باید مورد توجه مدیران استان باشد.


پایان پیام/
 

کد خبر 364772

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha