تخصیص اعتبار به منابع آبی در حد نیاز استان نیست

خبرگزای شبستان: مسئول بسیج سازندگی خراسان جنوبی با ابراز نگرانی از اینکه اعتبارات تخصیص داده شده به منابع آبی در حد نیاز استان نیست، گفت: متاسفانه هنوز در استان 2 هزار رشته قنات احیا و مرمت شده است.

به گزارش خبرگزاری شبستان از بیرجند، محمد زهرایی امروز (16 اردیبهشت) در نشست خبری با اصحاب رسانه به مناسبت سالروز تشکیل بسیج سازندگی اظهار داشت: در ایام نوروز امسال 635 نفر از جهادگران در قالب 32 گروه جهادی به روستاهای محروم استان اعزام شده‌اند.

وی با بیان اینکه از این تعداد هشت گروه میهمان بوده‌اند، افزود: این گروه‌ها در در عرصه‌های آموزشی، فرهنگی و عمرانی مشغول فعالیت بوده‌اند.

افتتاح 16 پروژه بسیج سازندگی؛ با اعتبار 450 میلیون تومان
مسئول بسیج سازندگی خراسان جنوبی از افتتاح 16 پروژه در سالروز تشکیل بسیج سازندگی در استان خبر داد و گفت: برای این پروژه‌ها 450 میلیون تومان هزینه شده که بالغ بر 1800خانوار روستایی از آن بهره‌مند می‌شوند.

زهرایی با اشاره به اینکه در سال گذشته اعتبارات پروژه‌ها کاهش یافته است، تصریح کرد: از محل اعتبارات تملک داریی بالغ بر 6 میلیارد تومان مبادله موفقت نامه شده که در حال اجرا است.

آبرسانی سیار به 381 روستا در سال گذشته
وی برخی از پروژه‌های سال گذشته بسیج سازندگی را ساخت 49 خانه عالم روستا، 16 گلزار شهدا، 11 کتابخانه روستایی، 9 پایگاه اورژانس، 75 قنات، یک خانه بهداشت، یک کانون پرورش فکری و آبرسانی سیار به 381 روستا عنوان کرد.

مسئول بسیج سازندگی خراسان جنوبی با بیان اینکه در سال مالی 91 برای اجرای 500 پروژه بسیج سازندگی 9 میلیارد و 600 میلیون تومان هزینه شده است، بیان کرد: ساخت 49 خانه عالم، 17 گلزار شهدا، 113 استخر ذخیره دو منظوره آب، 133 قنات و آب‌رسانی به 408 روستا از جمله این پروژه‌ها بوده است.

تخصیص اعتبار به منابع آبی در حد نیاز استان نیست
هرایی با بیان اینکه خراسان جنوبی با سابقه خشکسالی به لحاظ منابع آبی دچار مشکل است، تاکید کرد: در همین راستا باید به سمت ایجاد منابع آبی صحیح و پایدار رفت.


وی با ابراز نگرانی از اینکه اعتبارات تخصیص داده شده به منابع آبی در حد نیاز استان نیست، متذکر شد: در استان 6 هزار قنات شناسایی شده اما متاسفانه هنوز از این تعداد 2 هزار رشته قنات احیا و مرمت شده است.

مسئول بسیج سازندگی خراسان جنوبی ادامه داد: با توجه به اینکه حیات کشاورزی مردمان روستا به آب قنات بستگی دارد و احیای قنوات سبب تثبیت جمعیت روستایی می‌شود انجام این کار از اهمیت زیادی برخوردار است.

اضافه شدن هر ساله 100 روستای استان به آب‌رسانی سیار
زهرایی با اشاره به اینکه متاسفانه هر سال 100 روستا به آب‌رسانی سیار اضافه می‌شوند، متذکر شد: مسئولان باید تامین اعتبار بیشتری را برای آب و احیا و مرمت قنوات در دستور کار قرار دهند چرا که هزینه و مشکلات این امر از آب‌رسانی سیار به روستا‌ها کمتر است.

وی به حضور بسیج سازندگی در سال های اخیر در عرصه اقتصاد مقاومتی بعد از تاکید مقام معظم رهبری اشاره کرد و گفت: ماموریت بسیج سازندگی در این حوزه شبکه‌سازی برای آموزش و ترغیب مردم به مباحث اقتصادی در 12 عرصه اقتصاد مقاومتی است.

مسئول بسیج سازندگی خراسان جنوبی با بیان اینکه هسته‌های اقتصادی مقاومتی با عنوان فلاحین تشکیل شده است، افزود: در این راستا کشاورزان نمونه به صورت عملی در مزارع تجارب و دانش خود را به کارآموزان انتقال می‌دهند.

راه‌اندازی 249 گارگاه اقتصاد مقاومتی
زهرایی با اشاره به اینکه 30 حلقه فلاحین برای تولید محصولات استراتژیک در سطح استان شکل گرفته، پیش‌بینی کرد: امسال تعداد حلقه‌های فلاحین به 80 حلقه برسد.

وی همچنین از راه‌اندازی 249 گارگاه اقتصاد مقاومتی در استان خبر داد و بیان داشت: در این زمینه برای 200 نفر اشتغال ایجاد شده و امسال این تعداد به 400 گارگاه افزایش می‌یابد.

 پایان پیام/

 

 

کد خبر 365349

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha