پشتیبانی 12 درصد ازدواج کشور توسط کمیته امداد/افزایش خدمات وام

خبرگزاری شبستان: معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد با بیان اینکه بسته‌های خدمات وام افزایش پیدا می‌کند، گفت: 12 درصد ازدواج‌های کشور را کمیته امداد حمایت می‌کند.

به گزارش خبرنگار اجتماعی شبستان، علی‌محمد ذوالفقاری، معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد امام خمینی (ره) در جمع خبرنگاران گفت: کمیته امداد در کشور مسئولیتی در خصوص خانواده‌های سالمند، زنان سرپرست خانوار و خانواده‌هایی که دارای فرزند یتیم هستند، دارد که آلوده به آسیب‌های اجتماعی هستند، پیشگیری شود.

 

وی افزود: وظیفه ما در حوزه سلامت و حمایت خانواده پذیرش و شناسایی است و غیر از بدست‌آوردن اطلاعات هویتی نسبت به شکل و انواع نیازمندی این دسته از خانواده‌ها بررسی به عمل می‌آید و همگام با توانایی آنان نیازسنجی می‌کنیم.

 

وی با بیان اینکه همزمان با شناسایی مشکل و توانایی آنان اقدامات کمیته امداد شروع می‌شود، تصریح کرد: یکی از اقدامات ما توانمندسازی خانواده‌ها است و در حوزه اشتغال، تحصیل، ازدواج، انواع بیمه‌ها و وام‌ها سرمایه‌گذاری می‌کند تا با استفاده از توانمندی موجود خانواده‌های آنان را توانمندساز کند.

 

ذوالفقاری با بیان اینکه برای مشکلات مختلف افراد تحت پوشش کمیته امداد (ره) بسته‌های خدماتی طراحی می‌شود، بیان کرد: یکی از بزرگ‌ترین مشکلات مردم درمان است و بیماری و ازکارافتادگی یکی از دلایل فقر به شمار می‌آید.

 

وی افزود: به غیر از روستاهایی که تحت پوشش مددجویان درمانی کمیته امداد هستند شهرهای زیر 20 هزار نفر هم از بیمه اقشار آسیب‌پذیر کمیته امداد بهره‌مند می‌شوند.

 

ذوالفقاری ادامه داد: تعداد 12 هزار مرکز طرف قرارداد با بیمه‌های کمیته امداد وجود دارد که 1500 پزشک خانواده هم مددکار سلامت مددجویان هستند.

 

معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد اظهار کرد: با همکاری وزارت بهداشت کودکان زیر 6 سال که سوءتغذیه دارند، شناسایی می‌شوند و با اعتباری که وزارت رفاه به کمیته امداد می‌دهد بسته‌های تغذیه برای این دسته از کودکان تهیه می‌شود.

 

وی با بیان اینکه تعداد 2 میلیون و 300 هزار مددجو در بخش‌های محروم آسیب‌پذیر کشور زندگی می‌کنند، خاطرنشان کرد: یکی از بحث‌های مهم ما ایجاد فضای بهداشتی در بهداشت خانواده است.

 

وی افزود: در حوزه بهداشت خانواده برای آموزش‌دادن به خانواده‌ها سرمایه‌گذاری کرده‌ایم.

 

وی ادامه داد: طی طرح‌های غربالگری، امداد بیماری‌های پنهان مددجویان را شناسایی و برای درمان آنان سرمایه‌گذاری کرده است که می‌توان به بینایی‌سنجی، شنوایی‌سنجی، سرطان رحم، سرطان پستان و پروستات اشاره کرد.

 

ذوالفقاری با بیان اینکه توسعه بیمه‌ها یکی دیگر از بسته‌های خدماتی ما است، تصریح کرد: جمعی از مددجویان تحت پوشش بیمه تأمین اجتماعی هستند که در آینده مستمری‌بگیر می‌شوند و از چرخه حمایتی کمیته امداد خارج خواهند شد که در این زمینه سال گذشته 400 خانواده بازنشسته و جزء مستمری‌بگیران تأمین اجتماعی شدند.

 

وی با بیان اینکه مناطق آسیب‌پذیر در مسیر گسل و سیلاب بیمه حوادث می‌شوند، اظهار کرد: تعداد 200 هزار از مددجویان فاقد مسکن و 400 هزار دارای مسکن نامناسب هستند که به آنان در زمینه رهن و اجاره خانه‌ها کمک می‌شود.

 

ذوالفقاری با بیان اینکه در حال حاضر 600 هزار دختر در سن ازدواج تحت پوشش کمیته امداد هستند، اظهار کرد: یکی از بسته‌های خدماتی ما تسهیل ازدواج است که 12 درصد ازدواج‌های کشور توسط امداد پشتیبانی می‌شود.

 

وی تصریح کرد: کمیته امداد زنان سرپرست خانواده را به ازدواج تشویق می‌کنند و مشوق‌هایی هم دارد و پس از ازدواج مستمری فرزندان آنان کم نمی‌شود به شرطی که قبل از شکل‌گیری این ازدواج توسط مشاوران تأیید شده باشد.

 

وی ادامه داد: بسته‌های خدماتی اشتغال یکی دیگر از اقدامات کمیته امداد است که در فضای کسب و کار برای ایجاد فروش محصولات به مددجویان کمک می‌کند.

 

وی با بیان اینکه طی طرح شفا 20 هزار بیمار صعب‌العلاج تحت پوشش ما هستند، اظهار کرد: همچنین طی طرح کوثر از ازدواج خانواده‌های نیازمند حمایت می‌شود و نیاز داریم تا در این زمینه خیرین به ما کمک کنند.

 

ذوالفقاری با بیان اینکه خدمات وام امداد در سال جاری افزایش پیدا می‌کند، اظهار کرد: وام درمانی، جهیزیه، محکومان، مسکن و ... از خدمات وامی ما به مددجویان است که متناسب با نیاز مددجویان این وام‌ها متناسب‌سازی می‌شود.

 

به گفته وی، سالانه 20 هزار مددجوی دایمی و موردی از چرخه حمایتی کمیته امداد خارج می‌شوند.

 

پایان پیام/


 

کد خبر 365560

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha