مرکز آموزش تخصصی جمعیت هلال احمر خراسان رضوی افتتاح می شود

خبرگزاری شبستان: مدیرعامل جمعیت هلال احمر خراسان رضوی از افتتاح مرکز آموزش تخصصی جمعیت هلال احمر استان همزمان با هفته هلال احمر با اعتباری بالغ بر 800 میلیون تومان خبر داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از مشهد، سید مجتبی احمدی، مدیرعامل جمعیت هلال احمر خراسان رضوی، صبح امروز(17 اردیبهشت) در نشستی خبری پیرامون اهم فعالیت های جمیعت هلال احمر استان به مناسبت هفته هلال احمر در جمع خبرنگاران اظهار کرد: افتتاح نمایندگی روزنامه شهروند در استان، برپایی نمایشگاه های توانمندی جمعیت هلال احمر در شعب با رویکرد آموزش محور، دیدار کارکنان، جوانان، امدادگران و داوطلبان جمعیت هلال احمر استان با ائمه جمعه شهرستان و اجرای پروژه کاروان های سلامت از جمله برنامه های ویژه هفته هلال احمر است.


وی با اشاره به اینکه برگزاری نشست علمی مربیان امداد و نجات استان و برگزاری مانور تیم های توانا از دیگر فعالیت جمیعت هلال احمر استان در ایام هفته هلال احمر است، بیان کرد: گردهمایی دبیران ستاد اقامه نماز استان، برگزاری مانور سراسری امدادی در سطح شعب استان، برگزاری همایش های دوچرخه سواری، تجلیل از فعالان جمعیت هلال احمر استان و تقدیر از بازنشستگان جمعیت هلال احمر خراسان رضوی از دیگر برنامه های این جمعیت در هفته هلال احمر است.


احمدی طرح حمایت ماندگار، برگزاری مانور درمان اضطراری در حوزه معاونت درمان در شهرستان قاین با حضور هلال احمر 3 استان خراسان های شمالی، جنوبی و رضوی، برگزاری کلاس های آموزشی جلوگیری از اعتیاد و شرکت داوطلبان همکاران، جوانان و داوطلبان امدادگران در مراسم معنوی اعتکاف از جمله برنامه های جنبی هفته هلال احمر در سطح شعب و معاونت هاست.

وی تصریح کرد: تجهیز انبارهای امدادی، برگزاری طرح سلامت داوطلبی و تجهیز انبارهای امدادی از دیگر فعالیت های هفته هلال در سطح استان است.


وی با بیان اینکه در هفته هلال احمر مرکز آموزش تخصصی جمعیت هلال احمر خراسان رضوی با اعتبار 800 میلیون تومان افتتاح خواهد شد که در آن کارآموزان به صورت میدانی آموزش ها را فرا می گیرند، افزود: سال آینده در این مرکز 50 دوره تخصصی امدادگری برای آموزش تیم ها و نیروهای جدید برگزار خواهد شد.


وی با اشاره به اینکه افتتاح شعبه جمعیت هلال احمر در فریمان و بردسکن و افتتاح پایگاه امداد و نجات در کلات و شهرستان زاوه نیز از دیگر برنامه های هفته هلال احمر است، گفت: با افتتاح دو شعبه جدید فریمان و بردسکن تعداد شعب جمعیت هلال احمر استان به 17 شعبه افزایش خواهد یافت که با افتتاح چهار شعبه دیگر تا پایان سال جاری تعداد شعب این جمعیت در استان به 21 شعبه می رسد.


مدیرعامل جمعیت هلال احمر خراسان رضوی اشاره ای به افتتاح مرکز واکسیناسیون شماره 2 مشهد در محدوده نخریسی مشهد در هفته هلال احمر داشت و گفت: با افتتاح این مرکز، خدمات رسانی به حجاج خراسانی سهولت پیدا می کند.


وی به رانش چند روز قبل زمین در افغانستان اشاره ای کرد و افزود: پس از این حادثه جمعیت هلال احمر استان برای حضور در منطقه و امدادرسانی اعلام آمادگی کرد و محموله 3 دستگاه تریلی حاوی 500 دستگاه چادر، 5 هزار تخته پتو، 500 ست ظروف و 4 هزار قوطی کنسروجات را امروز تحویل مرز افغانستان داده است.


احمدی خاطرنشان ساخت: رکورد جهانی انتظار جمعیت هلال احمر در حوادث جاده ای در خصوص رسیدن به صحنه حادثه 8 دقیقه است که در کشور ما نیز همین مدت زمان وجود دارد.


وی به امداد هوایی اشاره ای داشت و بیان کرد: وجود زیرساخت های اصلی در بحث امدادهای هوایی اولین و مهمترین نکته ای است که باید بدان توجه کرد که در برخی مناطق مانند خراسان های شمالی و جنوبی این زیرساخت ها فراهم شده اما بالگردی برای امداد رسانی وجود ندارد.


مدیرعامل جمعیت هلال احمر خراسان رضوی از فعالیت 17 بالگرد امداد و نجات جمعیت هلال احمر در سطح کشور خبر داد و بیان کرد: با خریداری 3 فروند بالگرد جدید به ناوگان بالگردهای امداد و نجات تعداد آنها به 20 فروند بالگرد خواهد رسید.


وی خاطر نشان ساخت: در حال حاضر خراسان رضوی یک فروند بالگرد امداد و نجات دارد که پایگاه آن در مشهد مستقر است.


وی وظیفه آموزش های همگانی نسبت به پیشگیری حوادث و مخاطرات را طبق قانون بر عهده جمعیت هلال احمر دانست و تصریح کرد: یکی از مخاطراتی که جوانان ما را تهدید می کند بحث اعتیاد است که به در همین زمینه اولین کارگاه شناخت سوء مصرف مواد مخدر و پیشگیری از اعتیاد با حضور 120 نفر از جوانان در مشهد برگزار شد که پیشگیری از اعتیاد در شعب جمعیت هلال احمر استان به عهده این افراد است.


احمدی با اشاره به اینکه 38 هزار داوطلب فعال در جمعیت هلال احمر استان فعالیت دارند، اظهار کرد: در جمعیت هلال احمر استان در حال حاضر 86 عضو جوان در گروه های مختلف در حال فعالیت هستند.


وی اشاره ای به برگزاری دومین المپیاد طرح دادرس داشت و افزود: این المپیاد که مطابق با آموزه های امداد و نجات به صورت مشترک بین جمیعت هلال احمر استان و اداره کل آموزش و پرورش استان برگزار شد و گروه های برتر برای المیپاد کشوری معرفی شدند.


مدیرعامل جمعیت هلال احمر خراسان رضوی در بخش دیگری از سخنان خود اشاره ای به طرح امداد و نجات نوروز 93 داشت و بیان کرد: در نوروز 93 نسبت به مدت مشابه سال گذشته حجم عملیات ها بیشتر شده بود که خوشبختانه با کاهش آسیب ها و مصدومیت ها مواجه شدیم.


وی از 186 حادثه جاده ای رخ داده در ایام نوروز 93 خبر داد و گفت: انتقال مصدومین تصادفی 14 درصد و درمان سرپایی مصدومین حادثه های جاده ای نیز 36 درصد نسبت به نوروز سال گذشته کاهش داشته است.


احمدی با اشاره به اینکه در ایام نوروز در خصوص راهنمایی مسافران در پایگاه های امداد و نجات در سطح استان 18 درصد رشد نسبت به سال گذشته داشته ایم، افزود: توزیع 110 هزار بروشور آموزشی در طرح امداد و نجات نوروزی فضای فرهنگی و آموزشی مناسبی را ایجاد کرد.


وی اشاره ای به مراجعه بیش از 219 هزار نفر به پایگاه های امداد و نجات سطح استان در ایام تعطیلات نوروزی داشت و بیان کرد: توزیع 2 هزار و 569 کیسه زباله در روز طبیعت و 10 هزار کیف کمک های اولیه فردی به منظور ترویج فرهنگ سلامت و حساس کردن مردم نسبت به امر پیشگیری از حوادث از دیگر فعالیت های پایگاه های امداد و نجات سطح استان بود.


مدیرعامل جمعیت هلال احمر خراسان رضوی از شرکت خودجوش 300 داوطلب در طرح ایمنی و سلامت نوروزی خبر داد و اذعان کرد: جمع آوری کمک های مردمی خیرین نیز از دیگر فعالیت های ما در ایام نوروز بود که به همین منظور یک هزار و 950 سبد غذایی در بین خانوارهای نیازمند توزیع شد.


وی با اشاره به اینکه جمعیت هلال احمر موسسه خیریه و غیرانتفاعی است، گفت: در حال حاضر این نهاد مردمی در 189 کشور پایگاه دارد و پس از تشکیلات سازمان ملل بزرگترین سازمانی است که اهداف بشردوستانه دارد.


احمدی برقراری صلح و دوستی میان جمعیت ها را از مهمترین اهداف تشکیل جمیعت هلال احمر در سطح دنیا دانست و تاکید کرد: امداد و نجات در حوادث و سوانح، کمک به تهیه دارو و تجهیزات و آموزش مردم در سوانح و ... از جمله اهداف تشکیل این جمیت در ایران است.


وی با بیان اینکه جمعیت هلال احمر برای عضویت هیچ گونه مانعی ندارد، ابراز کرد: در حال حاضر جمعیت هلال احمر در کشور بیش از 380 شعبه دارد که بزرگترین شبکه مردم نهاد غیردولتی است و در عرصه های فعالیت های بشردوستانه فرهنگی و خیریه ای نقش بسزایی دارد.


در ادامه حجت الاسلام اسدالله اسدی، مسئول نمایندگی ولی فقیه هلال احمر خراسان رضوی نیز از برجستگی های افتخار آمیز جمعیت هلال احمر را بعد مردمی آن دانست و تاکید کرد: جمعیت هلال احمر از سه بعد مدیریتی، ماموریتی و حمایت های مادی جنبه مردمی دارد.


وی ایجاد کانون طلاب را در دل جمعیت هلال احمر امری لازم و ضروری دانست و تصریح کرد: افرادی که دچار حادثه می شوند از نظر روحی و روانی دچار آسیب هایی می شوند که تامین روحیه آنها و همدردی با آسیب دیدگان اهمیت تشکیل کانون طلاب در جمعیت هلال احمر را ضروری می داند.


حجت الاسلام اسدی اشاره ای به خدمت رسانی ویژه به زائران پیاده امام رضا(ع) در ایام پایانی ماه صفر داشت و افزود: در این خصوص در جمعیت هلال احمر استان ستاد ویژه ای در جهت تامین نیازهای مختلف امدادی، مباحث پزشکی و فرهنگی زائران کاروان های پیاده تشکیل شده است.

 

همچنین در ادامه عبدالرسول وصال، مدیر مسئول روزنامه شهروند، با اشاره به اینکه صاحب امتیاز این روزنامه سازمان جمعیت هلال احمر است، گفت: امروز شاهد افتتاح شعبه استان خراسان رضوی این روزنامه در مشهد در مجتمع وصال هستیم.


وی تاکید کرد: استراتژی روزنامه شهروند مبتنی بر اصول هفتگانه سازمان جمعیت هلال احمر به عنوان نماد خدمت رسانی داوطلبانه است و هیچ گونه وابستگی به جناح ها و گروه های سیاسی ندارد.


وصال ادامه داد: رویکرد اصلی ما اجتماعی است که بیشتر جنبه صلح، نوع دوستی، بیان آلام انسان ها، توامندسازی جامعه برای پیشگیری از بلایا، توسعه مودت، همزیستی مسالمت آمیز و غیره با هدف رسیدن به سبک زندگی ایرانی اسلامی است.


وی با اشاره به اینکه مدیرمسئول این روزنامه در دولت قبلی با رویکرد جناح های سیاسی وارد شد، گفت: هرگاه فعالیت های سیاسی در حوزه هایی که از سیاست به دور هستند روی می دهد مورد استقبال قرار نمی گیرد و خوشبختانه در دولت اعتدال جناح های سیاسی از پیکر این روزنامه رخت بربسته است.


پایان پیام/

 

کد خبر 365687

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha