احداث پنج باب مسجد در طرح بسیج سازندگی آذربایجان شرقی

خبرگزاری شبستان: مسئول سازمان بسیج سازندگی سپاه عاشورا از احداث پنج باب مسجد در قالب طرح بسیج سازندگی در استان آذربایجان شرقی خبر داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از تبریز، سید صفر قائمی، مسئول سازمان بسیج سازندگی سپاه عاشورا، امروز(17 اردیبهشت) در نشست خبری با خبرنگاران که به مناسبت سالروز تشکیل بسیج سازندگی برگزار شد، تصریح کرد: اولویت ماموریت های بسیج سازندگی در سال جدید در راستای اقتصاد و فرهنگ خواهد بود،اقتصاد مقاومتی در راستای جنگ تمام عیار آمریکا و اروپاست که علیه کشور ما به راه افتاده است.


وی همچنین خدمت رسانی به قشر محروم و محرومیت زدایی و احداث پروژه های عمرانی و خدماتی در مناطق محروم، غنی سازی اوقات فراغت قشر جوان با برگزاری اردوهای جهادی و طرح هجرت، تعامل سازنده با دستگاه های دولتی و اقتصاد مقاومتی با محوریت کمک به امنیت غذایی کشور را از محورهای کاری بسیج سازندگی در سال جدید برشمرد.


قائمی با اشاره به اینکه بخش اعظمی از ماموریت بسیج سازندگی را محرومیت زدایی تشکیل می دهد، عنوان کرد: در این راستا احداث پروژه های عمرانی و عام المنفعه را در دستور کار داشتیم که سال گذشته 72 طرح با اعتباری بالغ بر2 میلیارد تومان در سطح استان اجرا شد.


مسئول سازمان بسیج سازندگی سپاه عاشورا ادامه داد: سال گذشته تعداد 9 مورد خانه بهداشت، غسال خانه، پنچ باب مسجد، 9 مورد فضاهای ورزشی و میادین ورزشی، 14 مورد خانه عالم و 30 خانه محروم در سطح استان آذربایجان شرقی احداث شد.


وی تاکید کرد: اردوهای جهادی با هدف آشنای قشر جوان با روحیه جهادی و حماسی در استان انجام می گیرد که نوعی سبک زندگی جهادی است که از آرمان های شهدا سرچشمه می گیرد.


قائمی با اشاره به اینکه 89 گروه جهادی از اقشار مختلف بسیج در سطح استان تشکیل شد، خاطرنشان کرد: یک هزار و 770 نفر از دانشجویان به اردوهای جهادی، دو هزارو 794 نفر از طلاب بسیجی برای اردوهای هفت روزه و 464 نفر از طلاب و فرهنگیان در قالب طرح هجرت به اردوهای جهادی اعزام شدند.


مسئول سازمان بسیج سازندگی سپاه عاشورا همچنین خاطرنشان کرد: یک هزار و 700 واحد مسکونی مناطق زلزله شده در سال گذشته تکمیل و بازسازی شد.


پایان پیام/

 

کد خبر 365698

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha