ادغام نهاد دولتی با نهادهای خصوصی برخلاف قانون برنامه توسعه است

علی اکبراشعری درباره اینکه "ادغام کتابخانه ملی و نهاد کتابخانه ها به کوچک سازی دولت می انجامد"، گفت: با توجه به خصوصی بودن نهاد کتابخانه ها، دولت کوچک تر نمی شود، بلکه 5000 کارمند به بدنه آن افزوده خواهد شد.

به گزارش خبرنگار شبستان از نمایشگاه کتاب، علی اکبر اشعری، رئیس پیشین کتابخانه ملی و مرکز اسناد جمهوری اسلامی، در حاشیه بازدید از نمایشگاه کتاب تهران، درباره آینده کتابخانه ملی گفت: به نظر می رسد که به زودی، منصور واعظی به عنوان رئیس دو نهاد ادغام شده کتابخانه ملی و نهاد کتابخانه های عمومی معرفی شود.


وی درباره هویت و مسئولیت های متفاوت این دو نهاد و مخدوش شدن استقلال آن ها با ادغام در یکدیگر گفت: من هم همین نظر را داشتم و این دیدگاه را منتقل کردم. از سوی دیگر باید توجه داشت که کتابخانه ملی، نهادی دولتی و نهاد کتابانه های عمومی، نهادی خصوصی و تحت حمایت شهرداری هاست؛ بنابراین ادغام این دو نهاد، برخلاف قانون برنامه توسعه است.


اشعری هم چنین درباره این که گفته می شود این ادغام در راستای کوچک سازی دولت است، گفت: با توجه به خصوصی بودن نهاد کتابخانه های عمومی، با این ادغام، کوچک سازی دولت محقق نمی شود، بلکه 5000 کارمند نیز به بدنه دولت افزوده خواهد شد.


پایان پیام/
 

کد خبر 36575

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha