هیچ جهادی را بزرگتر از مبارزه با فقر، در شرایط فعلی کشور نیست

خبرگزاری شبستان: استاندار کرمان در همایش هم اندیشی اقتصاد استان، مبارزه با فقر را بزرگترین جهاد در شرایط فعلی دانست.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از کرمان، علیرضا رزم حسینی، استاندار کرمان ظهر امروز (18اردیبهشت) در همایش هم اندیشی اقتصاد استان کرمان که با حضور فتحی پور، رئیس و نائب رئیس کمیسیون اقتصادی و اعضای کمیسیون اقتصادی مجلس، نمایندگان ارشد دولتی، نمایندگان مردم استان در مجلس شورای اسلامی و فعالین اقتصادی کرمان در اتاق بازرگانی صنایع، معادن و کشاورزی استان برگزار شد، گفت: با منابع دولتی امکان جبران عقب افتادگی کشور وجود ندارد.


وی با بیان اینکه فاصله وضع موجود تا وضع مطلوب کشور بسیار زیاد است، افزود: اقتصاد مقاومتی اقتصادی مردمی است که باید با استفاده از همه ظرفیت ها و با مشارکت مردم به نتیجه برسد.


رزم حسینی با اشاره به اینکه جز با تکیه بر بخش خصوصی و استفاده از مشارکت های مردمی امکان تحقق منویات مقام معظم رهبری در خصوص اقتصاد مقاومتی وجود ندارد، خاطر نشان کرد: فرهنگ سازی برای توسعه اقتصادی استان و کشور باید در دستور کار قرار گیرد.


وی با بیان اینکه قوانین مختلف در کشور موانع توسعه کشور می شوند، گفت: در بسیاری از مواقع همین قوانین دست و پا گیر باعث عدم حضور سرمایه گذاری در استان می شود و سرمایه گذار را متواری می کند.

 

استاندار کرمان در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به اینکه رفع موانع دولت در مسیر توسعه استان کرمان هدف اصلی در مجموعه استانداری کرمان است، ادامه داد: روح استان، روح وحدت و همبستگی است و معیار افراد ولایتمداری آنها است.


وی تحول استان را در ایجاد فضایی آرام برای سرمایه گذاری دانست و گفت: اگر سرمایه گذاری در استان توسعه یابد به دنبال آن فقر زدایی هم می شود.


رزم حسینی با اظهار به اینکه در شرایط فعلی اقتصادی در کشور بزرگترین جهاد مبارزه با فقر است، افزود: مدیریت جهادی به معنی اداره کشور با تفکر بخش خصوصی و مشارکت مردمی، است.


خاطر نشان می شود، همایش هم اندیشی اقتصاد استان کرمان با حضور رئیس و اعضای کمیسیون اقتصادی مجلس، نمایندگان ارشد دولتی در کشور و نمایندگان مردم استان در مجلس شورای اسلامی به صورت 2 روزه از امروز صبح در کرمان در حال برگزاریست.

 


پایان پیام/

کد خبر 366141

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha