احیای اعتکاف از برکات انقلاب اسلامی ایران است

خبرگزاری شبستان: معاون فرهنگی تربیتی جامعه المصطفی گفت: طلاب خارجی مراسم اعتکاف در خارج از کشور را نیز احیا کرده‌اند که این نیز به برکت نظام اسلامی ایران است.

به گزارش خبرگزاری شبستان از قم، حجت‌الاسلام صالح عصر پنجشنبه(18 اردیبهشت) در مراسم اختتامیه سومین جشنواره اعتکاف در سالن قدس مجتمع آموزش عالی امام خمینی(ره) با اشاره به فعالیت‌های جامعه المصطفی گفت: این سازمان یکی از نهادهای با برکت نظام جمهوری اسلامی ایران است و تلاش‌های گسترده‌ای را نیز انجام داده است.


وی بیان داشت: در این مرکز طلابی از بیش از صد کشور جهان مشغول به کار هستند و به فراگیری علوم دینی پرداخته و می‌کوشند تا معارف اهل بیت(ع) ترویج شود.


معاون فرهنگی تربیتی جامعه المصطفی عنوان داشت: 13 هزار نفر از طلاب خارجی در کشورهای خود در 70 نمایندگی خارج از کشور المصطفی به تحصیل علوم دینی اشتغال دارند.


حجت‌الاسلام صالح تصریح کرد: امروز به برکت انقلاب اسلامی ایران، مباحث اسلامی روز به روز گسترش یافته است و نام انقلاب اسلامی ایران روز به روز در حال گسترش است.


وی با اشاره به موضوع اعتکاف گفت: به برکت جمهوری اسلامی ایران، این سنت امروزه احیا شده و طلاب خارجی نیز همپای طلاب ایرانی به اعتکاف می‌روند.


معاون فرهنگی تربیتی جامعه المصطفی ابراز داشت: سال گذشته بخش عظیمی از شبستان مسجد مقدس جمکران برای اعتکاف طلاب خارجی در نظر گرفته شده بود که امسال نیز به همین میزان است.


حجت‌الاسلام صالح گفت: در سال گذشته بیش از 6 هزار نفر از طلاب در اعتکاف رجبیه شرکت کرده‌اند و اهتمام بسیاری برای شرکت در این مراسم دارند.


وی عنوان داشت: این طلاب مراسم اعتکاف در خارج از کشور را نیز احیا کرده‌اند که این نیز به برکت نظام اسلامی ایران است.


معاون فرهنگی تربیتی جامعه المصطفی با بیان اینکه اعتکاف ماه رمضان نیز توسط طلاب خارجی برگزار می‌شود گفت: بیشتر مراسمات اعتکاف المصطفی در خارج از کشور مربوط به ماه رمضان بوده است.
پایان پیام/

کد خبر 366172

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha