خیر دنیا و آخرت در رابطه با خداست/اعتکاف یعنی ارتباط عاطفی با خدا

خبرگزاری شبستان: رئیس حوزه علمیه اصفهان با اشاره به اینکه اعتکاف یعنی ارتباط عاطفی با خدا، گفت: خیر دنیا و آخرت انسان در رابطه عاطفی با خداوند متعال است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از اصفهان، آیت الله حسین مظاهری، از مراجع تقلید و رئیس حوزه علمیه اصفهان در درس اخلاق این هفته خود به ارتباط انسان و خدا اشاره کرد و اظهار داشت: خیر دنیا و آخرت انسان در رابطه عاطفی با خداوند متعال است و این ارتباط باید به گونه ای باشد که ما خداوند را دوست داشته و خداوند نیز ما را دوست داشته باشد.


وی افزود: کسانی که به دنبال برقراری ارتباط با خداوند متعال هستند، گمشده ای جز معبود ندارند و همه زندگی آن ها در عشق به معبود و آرامش دل آن ها به ذکر و یاد خداوند مهربان است و وابستگی های دنیایی آن ها را فریب نداده و از یاد خداوند باز نمی دارد.


وی با اشاره به آیه ای از قرآن کریم که گمشده بعضی از مردم مسائل دنیایی است، تصریح کرد: کسانی که به غیر خدا دل بسته اند همیشه در یافتن غیر خدا گام برمی دارند.


آیت الله مظاهری خدمت به مردم، اقامه نماز اول وقت، اقامه نماز با حضور قلب، اقامه نماز شب و عبادت و بندگی خداوند را از راه های ایجاد ارتباط عاطفی با معبود عنوان کرد و گفت: تقویت باور به اعتقادات و ذات اقدس الهی بستری برای برقراری ارتباط عاطفی با خداوند است.


وی ادامه داد: کسانی که به خداوند و عزت و جلال او  باور دارند، قادر به برقراری ارتباط عاطفی با پروردگار بوده و این ارتباط را برقرار و به خیر دنیا و آخرت می رسند.


اعتکاف یعنی ارتباط عاطفی با خدا


رئیس حوزه علمیه اصفهان با اشاره به اعتکاف در ایام ماه رجب گفت: اگر در مراسم اعتکاف به بیان حرف های بیهوده و غیبت و مسائل دنیایی پرداخته نشود انسان رابطه عاطفی با خداوند را پیدا می کند و در دنیا و آخرت سعادت مند می شود.


وی افزود: پیامبر اسلام(ص)، حضرت علی(ع) و همه ائمه(ع) در ایام مختلف سال معتکف می شدند و با اعتکاف از همه چیز به غیر از خدا دل می بریدند و ما هم باید در مراسم اعتکاف از غیر خداوند جدا و به عبادت مشغول باشیم.


احترام به بندگان خدا از مصادیق برقراری ارتباط با خداست


وی با بیان اینکه افرادی در جامعه بی پروا به شخصیت افراد جامعه می تازند، تصریح کرد: کسی که توانسته ارتباط عاطفی با خداوند پیدا کند هیچ گاه به آبروی مومنی نمی تازد و به مردم جسارت نمی کند زیرا خداوند متعال جسارت به بندگانش را جسارت به خود می داند.


آیت الله مظاهری با بیان اینکه انسان باید در دنیا کار و تلاش کند، گفت: امیر المومنین (ع) در کنار عبادت خدا، به کار و تلاش در مزرعه و خدمت به بندگان خدا اهتمام داشت و رفتار او باید الگویی برای همه ما شیعیان باشد.


پایان پیام/

کد خبر 366192

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha