هنرمندان استان از هویت اسلامی غافل نباشد

خبرگزاری شبستان: مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اردبیل، گفت: ملت ایران در دنیا صاحب فکر، اندیشه و موضع برتر است و هنرمندان از هویت اسلامی غافل نباشد و آن را چهارچوب کار خود قرار دهند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از اردبیل، ناصر اسحاقی، مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی، در مراسم جشن اردیبهشت تئاتر ایران در مجتمع فرهنگی هنری فدک، اظهار داشت: هنرمندان استان با صمیمت و گرم وجود و کارهای ارزشمند مداوم چراغ فرهنگ را روشن نگه دارید و این قهرمانی و مقام مرتبه را مختص هنرمندان می دانم.


وی، با اشاره به اینکه هنرمندان ذوق و شوق صف ناپذیری دارند و از آن الهام و قوت می گیریم، گفت: روزهای خوبی برای هنرمندان در پیش رو است و هنرمندان مراقب باشند که برخی از اقشار و اصناف با حضور در کنار هنرمندان سعی در القا تیپ و افکار پریشان هستند که مرزبندی با اینگونه شخصیت ها را در دستور کار خود داشته باشند.


اسحاقی، با بیان این مطلب که هنرمندانی که دل در گرو مسائل فرهنگی دارند وارد گود شوند، افزود: حضور برخی از عناصر کار مدیران را سخت کرده است و هنرمندان باید به مسائل پیرامونی خود بی تفاوت نباشد البته کسانی که ذوق هنر ندارند این گونه است.


مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی، با اشاره به اینکه ذات هنر فطری است، تصریح کرد: اقشاری داریم که به مسائل ارزشی مربوط به حوزه ملی و دینی اهمیت می دهند و بی تفاوت نیستند ما همه در زیر پرچم واحدی به نام ایران زندگی می کنیم و با تمدن کهن و زرین در دنیا مطرح هستیم و دنیا ما را به عنوان ملتی که در همه عرصه ها صاحب فکر، حرف و سبک هستیم، می نگرند.


این مقام مسئول، با اشاره به اینکه هنرمندان استان باید در بیان احساس و هویت مستقل ایرانی حرفی برای گفتن داشته باشند، یادآور شد: همه دنیا از حقانیت و انسانیت صحبت نمی کند اما فلسفه ما عقلانیت خود بنیان است و ملت ایران در واقع انسان خدا محور است و در حقیقت دینی، انسان از خدا نشات گرفته است.


استاندار اردبیل یک شخصیت فرهنگی است و رفتن به سینما جزو برنامه هفتگی اوست


اسحاقی، با بیان این مطلب که فصل جدیدی در استان در سایه برنامه های دولت تدبیر و امید شروع شده است، اظهار داشت: استاندار اردبیل یک شخصیت فرهنگی است و رفتن به سینما جزو برنامه فرهنگی اوست و در تاریخ استانداران اردبیل این حرکت فرهنگی مشاهده نشده بود.


وی، با اشاره به اینکه اگر حافظ و ابن سینا مطعلق به غرب داشت تاکنون فضا را هم تصرف کرده بودند، تصریح کرد: ملت ایران در دنیا صاحب فکر، اندیشه و موضع برتر است و هنرمندان، از هویت اسلامی غافل نباشد و  آن را چارچوب کار خود قرار دهند.


این مقام مسئول، در پایان سخنان خود از تفاهم نامه شفاهی وزارت خانه در مورد تئاتر اردبیل خبر داد و گفت: جامعه تئاتر استان بزودی منتظر خبرهای خوبی باشند که سعی خواهیم کرد به آن جامه عل بپوشانیم.


گفتنی است، در این مراسم تماس تلفنی با استاد ناصر جعفری از پیشکسوتان عرصه تئاتر که از هفته گذشته بر اثر بیماری در بیمارستان امام خمینی (ره) ببستری بود برقرار شد و با هنرمندان این جشن سخن گفت و مورد تشویق ممتد هنرمندان قرار گرفت.


لازم به ذکر است، در این مراسم از 10 هنرمند فعال عرصه تئاتر، 5 هنرمند پیشکسوت و ویژه و 5 تندیس به فعالان عرصه تئاتر اهدا شد.


پایان پیام/
 

کد خبر 366199

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha