توزیع مناسب آب در دستور کار مسئولان/ کشاورزان صرفه‌جویی کنند

خبرگزاری شبستان: نماینده ولی‌فقیه در گیلان با اشاره به ذخیره‌ 900 میلیون متر مکعب آب در استان، گفت: مسئولان در امر توزیع آب و کشاورزان در مسئله صرفه‌جویی تاکید داشته باشند.

به گزارش خبرگزاری شبستان از گیلان، آیت‌الله زین‌العابدین قربانی، نماینده ولی‌فقیه در گیلان در خطبه‌های نماز جمعه رشت با اشاره به اینکه مشکل آب، مسئله‌ای بین‌المللی است و به طبع آن در کشور و گیلان نیز وجود دارد، گفت: همه مسئولین و کشاورزان باید به مسئله آب توجه ویژه داشته باشند.
 

وی به ذخیره‌ 900 میلیون متر مکعب آب در استان اشاره و تصریح کرد: مسئولان باید در امر توزیع آب به نحوی عمل کنند که هیچ منطقه کشاورزی با کمبود آب مواجه نشود.
 

نماینده ولی‌فقیه در گیلان با بیان اینکه صرفه‌جویی در مصرف آب باید مورد توجه کشاورزان قرار گیرد، تاکید کرد: همه باید با تعامل و همکاری یکدیگر به این مقوله بپردازند تا مشکلی در بحث آب پیش نیاید.
 

آیت‌الله قربانی در ادامه به قیمت مناسب خرید برگ سبز چای توسط دولت اشاره کرد و گفت: دولت قیمت درجه یک برگ سبز چای را یک هزار و 800 تومان و درجه دو را یک هزار و 200 تومان معین کرده است.
 

وی خاطرنشان کرد: دولت با همه نداری‌ها اعتباری بالغ بر 160 میلیارد تومان را برای چای کنار گذاشته است که این میزان در دولت‌های قبل سابقه نداشته است.
 

خطیب نماز جمعه رشت با اشاره به اینکه چای‌کاران باید محصولات برگ سبز چای را خوب بچینند، بیان کرد: کارخانه‌ها نیز باید چای را خوب درست کنند تا از مرغوبیت آن کم نشود.
 

آیت‌الله قربانی اظهار کرد: باید از ورود چای هندی و دیگر کشورهای که از نظر بهداشتی نیز قابل مقایسه با محصول ایرانی نیست جلوگیری شود.
 

وی به کار بزرگ دولت برای بیماران بستری در بیمارستان‌ها اشاره کرد و گفت: 90 تا 95 درصد هزینه بستری بیماران را دولت پرداخت کرده و مابقی که 5 تا 10 درصد است را بیماران متقبل می‌شوند.
 

آیت‌الله قربانی در ادامه به ایام اعتکاف اشاره کرد و گفت: 13 تا 15 رجب ایامی است که جوانان و پیران از مرد و زن و پسر و دختر با حضور در مساجد معتکف می‌شوند.
 

امام جمعه رشت با اشاره به اینکه باید قدر اعتکاف را داشته باشیم، تصریح کرد: ایام اعتکاف فرصتی است که انسان‌ها مستقیم با خدای خود به راز و نیاز می‌پردازند.
 

وی تاکید کرد: به برکت نظام مقدس جمهوری اسلامی، امروزه استقبال گسترده‌ای از فریضه اعتکاف می‌شود و ثبت‌نامی‌ها بیش از فضاهای موجود است.
 

نماینده ولی‌فقیه در گیلان با اشاره به اینکه افزایش جمعیت مورد تاکید مقام معظم رهبری استف خاطرنشان کرد: باید برای تحقق افزایش جمعیت از خانواده‌ها حمایت‌ شده و امتیازاتی توسط دولت به خانواده‌های پرجمعیت داده شود.
 

آیت‌الله قربانی با اشاره به اینکه دولت باید در زمینه افزایش جمعیت در خانواده‌ها، رغبت ایجاد کند، اذعان کرد: کشور برای توسعه و پیشرفت نیازمند نیروهای جوان و کارآمد است.
 

پایان پیام/

کد خبر 366246

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha