دفتر نمایندگی وزارت امور خارجه در خراسان جنوبی راه اندازی می شود

خبرگزاری شبستان: نماینده مردم بیرجند، خوسف و درمیان در مجلس شورای اسلامی از موافقت دکتر ظریف با راه اندازی دفتر نمایندگی وزارت امور خارجه در خراسان جنوبی خبر داد.

حجت الاسلام سید محمدباقر عبادی به خبرنگار شبستان در بیرجند گفت: در دولت قبلی؛ دکتر صالحی (وزیر اسبق وزارت امور خارجه) با راه اندازی نمایندگی وزارت امور خارجه در این استان موافقت کرده بود.


وی با اشاره به اینکه راه اندازی این دفتر در دولت قبل نیز مشروط به همکاری استان بود، افزود: پس از روی کار آمدن دولت یازدهم و طرح این درخواست با وزیر امور خارجه؛ دکتر ظریف با درخواست استان برای راه اندازی این نمایندگی مشروط به اینکه هزینه ای برای این وزارتخانه دربر نداشته باشد، موافقت کرد.


نماینده مردم بیرجند، درمیان و خوسف در مجلس شورای اسلامی راه اندازی این نمایندگی را مشروط به تامین مکان و امکانات از سوی استان دانست و گفت: در حال حاضر معاون برنامه ریزی و اشتغال استاندار خراسان جنوبی مسئول تامین مکان و امکانات لازم برای راه اندازی این دفتر در استان است.


وی با بیان اینکه بر اساس آخرین اطلاعات در حال حاضر مکان مورد نظر برای راه اندازی این دفتر در استان فراهم شده است، افزود: استاندار متعهد شده است امکانات لازم برای راه اندازی دفتر نمایندگی وزارت امور خارجه در استان را تامین کند.


حجت الاسلام عبادی بیان داشت: راه اندازی این نمایندگی تاثیر بسزایی در تسهیل سفرهای مسئولان خارجه به استان دارد، بعلاوه در مباحث بازرگانی و تسهیل روابط برای تجار با کشور افغانستان بسیار مفید است.


وی خاطرنشان کرد: زمان راه اندازی این دفتر نمایندگی بعد از تامین مکان و امکانات مورد نیاز از سوی مسئولان استان، به مسئولان وزارت امور خارجه بستگی دارد.


پایان پیام/

کد خبر 366293

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha