تحصیل بیش از 6هزار دانش آموز استثنایی در مراکز آموزشی گیلان

خبرگزاری شبستان: مدیر آموزش و پرورش استثنایی گیلان از تحصیل بیش از 6هزار دانش آموز استثنایی در 69 واحد آموزشی استان خبر داد.

سلیمان کابینی، مدیر آموزش و پرورش استثنایی گیلان با گرامیداشت هفته معلم به خبرنگار خبرگزاری شبستان از گیلان گفت: در حال حاضر 6 هزار و 978 دانش آموز استثنایی در 69 واحد آموزشی استان در حال تحصیل هستند.

 

وی با بیان اینکه واحدهای آموزشی استثنایی استان شامل مدارس استثنایی، اختلالات یادگیری و مدارس تلفیقی است، افزود: 816 معلم تدریس این تعداد دانش‌آموز استثنایی را بر عهده دارند.

  

کابینی با تصریح اینکه متاسفانه مراکز استثنایی استان از فضای فیزیکی مطلوبی به دلیل افزایش تعداد دانش‌آموزان برخوردار نیستند، افزود: پروژه‌های عمرانی مدارس استثنایی نیمه تمامی در شهرهای رشت، خمام، شفت و کلاچای داریم که دارای 90 درصد پیشرفت هستند که برای اتمام پروژه‌ها نیازمند حمایت مسئولان هستیم.


وی ادامه داد: با بهره برداری از این پروژه‌ها مشکلات واحدهای آموزشی استثنایی استان تا اندازه زیادی برطرف خواهد شد.
 

کابینی با بیان اینکه معلم دانش آموزان استثنایی چهار برابر معلم دانش آموزان عادی تلاش می‌کند، بر لزوم توجه بیشتر به این قشر تاکید و اظهار کرد: مشکلاتی چون دیرآموزی، اختلال یادگیری و غیره با آموزش و هدایت صحیح وحوصله قابل حل است.

 

مدیر آموزش و پرورش استثنایی گیلان با بیان اینکه یکی از مهم‌ترین عوامل حیات اداره آموزش استثنایی تأمین خدمات ایاب و ذهاب دانش‌آموزان با نیازهای ویژه در دو سرویس پسرانه و دخترانه است، اذعان کرد: معلمان آموزش استثنایی نباید تمام دردها و رنج‌ها را در دل خود انباشته کنند بلکه با مشاوره با خانواده‌های دانش‌آموزان با نیازهای ویژه بسیاری از این مشکلات نیز کاهش می‌یابد.
 

وی زیرپوشش قراردادن تمام دانش‌آموزان با نیازهای ویژه در سطح استان را یکی از مهم‌ترین اهداف اداره آموزش و پرورش استثنایی دانست و خاطرنشان کرد: اختلالات رفتاری که در این دانش‌آموزان توسط معلمان آنها کدگذاری می‌شود چراغ راه معلمانی است که در سال‌های آینده با این نوع از دانش‌آموزان کار می‌کنند.
 

پایان پیام/

کد خبر 366391

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha