حضرت علی(ع) در ارائه عدالت پیشروترین فرد مقتدر تاریخ است

خبرگزاری شبستان: دبیر بنیاد بین المللی غدیر استان مرکزی گفت: حضرت علی(ع) در ارائه عدالت پیشروترین و تنها فرد مقتدر تاریخ است.

حجت الاسلام مصطفی ذوالفقاری، دبیر بنیاد بین المللی غدیر استان مرکزی به خبرنگار خبرگزاری شبستان در اراک، گفت: مکتب اسلام با الهام از آیات قرآنی و روایات پیشوایان دینی بر اقامه عدل و قسط در جامعه انسانی تاکید فراوان دارد.


وی افزود: سیزدهم رجب یکی از مناسبت‌های مهم تاریخ اسلام، سالروز ولادت حضرت علی (ع) است که از دوران کودکی تا لحظه رحلت پیامبر اکرم (ص) قدم به قدم در رشد و توسعه اسلام با حضرت محمد (ص) بوده‌اند.


‌ وی با تاکید براینکه مردم و به ویژه جوانان در این ایام از روزه داری، طاعت و عبادت خداوند متعال و بهره گیری از بارش رحمت الهی غفلت نکنند، ادامه داد: اهالی مساجد در جای جای ایران اسلامی مراسم درخور و شایسته نخستین امام شیعیان حضرت علی(ع) برگزار کنند.


حجت الاسلام ذوالفقاری تصرح کرد: حضرت علی(ع) در ارائه عدالت پیشروترین و تنها فرد مقتدر تاریخ است که بعد از پیامبر اسلام عدالت را با تمام ابعاد آن در جامعه پیاده کردند.


دبیر بنیاد بین المللی غدیر استان مرکزی با اشاره به فضائل حضرت علی (ع) اظهار کرد: مفهوم سخن حضرت محمد (ص) که فرموده‌اند "من شهر علم هستم و علی باب آن"، این است که تنها از طریق حضرت علی (ع) می‌توان به رسول گرامی اسلام رسید.


وی افزود: برقراری عدالت اجتماعی در همه ابعاد آن یکی از اصول مهم و با اهمیتی است که حضرت علی (ع) در حکومت اسلامی هم در تئوری و هم در عمل به آن توجه داشته است.


پایان پیام/
 

کد خبر 366770

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha