نیروی انتظامی پیشتاز در تحقق 10 میلیون حافظ قرآن

خبرگزاری شبستان: حجت‌الاسلام بهرامی با اشاره به لزوم گسترش طرح حفظ قرآن در بین کارکنان نیروی انتظامی گفت: ناجا اولین ارگانی است که سهم خود را از تحقق 10 میلیون حافظ کشور جامه عمل می‌پوشاند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان، حجت‌الاسلام محمد کاظم بهرامی، رییس سازمان عقیدتی سیاسی نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران در چهارمین همایش تکریم حافظان برتر ناجا با اشاره به لزوم گسترش فرهنگ انس با قرآن کریم در میان کارکنان نیروی انتظامی گفت: امسال شاهد حضور بیش از 47 هزار نفر شرکت‌کننده در طرح حفظ قرآن کریم بودیم که بی‌نظیر بود. ما در سال 93 نهضت حفظ قرآن کریم را در میان کارکنان نیروی انتظامی گسترش می‌دهیم و سهم خود را از تحقق 10 میلیون حافظ قرآن در کشور بهتر از هر سازمانی جامه عمل می‌پوشانیم.

وی افزود: در نظام جمهوری اسلامی ایران هر حرکتی نیازمند عزم و اراده قرآنی و روحیه جهادی است که با تکیه بر آیات الهی می‌توان از توفیقات الهی بهره‌مند شد.

حجت‌الاسلام بهرامی بیان کرد: چقدر زیباست که نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران در عین عمل به وظایف امنیتی خود در حوزه فرهنگ و بخصوص قرآن می‌درخشد و برای صیانت از خودش از مضامین آیات الهی بهره‌مند می‌شود.

وی افزود: مشارکت 47 هزار قرآن‌آموز برای حفظ جزء 30 قرآن نشان از دلدادگی آنان به معارف آیات الهی است، ما با تکیه به همین شیوه و استعانت از سطح جدید نهضت حفظ قرآن کریم در سال 93 را در بین کارکنان ناجا گسترش خواهیم داد.

رییس سازمان عقیدتی سیاسی ناجا با اشاره به روایتی از حضرت علی (ع) در خصوص جایگاه رفیع انس با قرآن کریم عنوان کرد: امام علی (ع) در وصایای خود بر خواندن، تدبر و فهم و عمل به آیات الهی تأکید داشتند و هر مسلمان باید خود را برای انس هرچه بیشتر با آیات الهی ملتزم کند.

وی تصریح کرد: قرائت قرآن با صوت و لحن زیبا باید دل‌های ما را تسلیم آیات الهی کند، این کتاب الهی وسیله تحجر و نزدیکی به پروردگار عالم است البته خواندن با تلاوت قرآن تفاوت دارد زیرا تلاوت دارای آداب و شیوه‌های دیگری است که از جایگاه رفیعی برخوردار است. قرآن عهد الهی است که هر مسلمان باید بر خواندن آن استمرار ورزد و طبق روایات ما بهشت به اندازه آیات قرآن درجات دارد و تلاوت‌کنندگان آیات الهی پس از پیامبران و صدیقین بالاترین درجه را دارند.

حجت‌الاسلام بهرامی با بیان این مطلب که عمل آدمی هیچ‌گاه از او جدا نمی‌شود، اظهار کرد: چیزی که با ما محشور می‌شود عمل ما در این دنیاست، کار خوب موجب انس انسان و عمل بد باعث وحشت او در قبر و آخرت می‌شود و چه زیباست که آدمی در این دنیا با انس قرآن کریم اعمال‌اش را مزین کند.

وی افزود: ما باید ضمن استمرار و مداومت هرچه بیشتر با آیات الهی دل‌های دیگران را قرآنی کرده و هر کار در این حوزه انجام دهیم باز کم است؛ فاصله ما با قرآن موجب نابودی انسان از نظر معنوی می‌شود لذا باید برای ترویج معارف قرآن بخصوص در نیروی انتظامی بیش از پیش کار کنیم.

پایان پیام/
 

کد خبر 366955

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha