اعتکاف، رویش جریان فرهنگی از دل انقلاب است

خبرگزاری شبستان: نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه جوانان ما دلشان با انقلاب، امام و رهبری گره خورده و گسستنی نیست، گفت: اعتکاف یک رویش جریان فرهنگی از دل انقلاب است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از کرمان،‌ دکتر محمدرضا پورابراهیمی، نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی و نائب رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شامگاه (21 اردیبهشت) در اولین نشست سیاسی- اجتماعی طلاب شهر کرمان در مدرسه امام مهدی(عج) سطح عالی حوزه کرمان که با حضور حجت الاسلام الله وردی مدیر حوزه های علمیه استان برگزار شد، گفت: نتیجه دشمنی ها علیه ایران اسلامی در مقاطع مختلف، پیروزی ملت مسلمان ایران بوده است.


وی با بیان اینکه اگر امروز در حوزه نظامی به قدرت نظامی در منطقه و جهان تبدیل شدیم، نتیجه خون شهدا و رشادت های رزمندگان اسلام در دفاع مقدس است؛ افزود: در جنگ علمی هم نتیجه ترور دانشمندان کشور، چیزی جز تولید علم در زمینه های مختلف نشد و امروز بهترین رتبه ها و امتیازات در عرصه علم و فن آوری مربوط به دانشمندان کشور است.
 

پورابراهیمی خاطر نشان کرد: روزی بهترین پزشکان موجود در کشور از هندوستان بودند ولی امروزه بهترین پزشکان در کشور و حتی در دنیا از ایرانی ها هستند و این افتخار بزرگی است.


وی در خطاب به طلاب شهر کرمان با اشاره به دغدغه های مقام معظم رهبری در خصوص فرهنگ و اقتصاد، گفت: این وظیفه همه مردم به ویژه طلاب، رسانه ها،‌ مسئولان و نمایندگان مجلس است که در جهت رفع این دغدغه ها تلاش کنند.


نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه جوانان ما دلشان با انقلاب، امام و رهبری گره خورده است و استقبال زیاد آنها از مراسم معنوی اعتکاف در کشور نشان از همین دلدادگی است، تصریح کرد: اعتکاف یک رویش جریان فرهنگی از دل انقلاب است و دشمنان بدانند که جوانان ما در دام آنها قرار نمی گیرند.


وی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به مشکلات اقتصادی کشور با اشاره به اینکه دشمن یک جنگ تمام عیار اقتصادی علیه کشور را شروع کرده، گفت: ابلاغ سیاست های اقتصاد مقاومتی توسط مقام معظم رهبری نشان از ظرفیت های بزرگ کشور در داخل است که باید از آنها استفاده سریع و بهینه شود.


پورابراهیمی با بیان اینکه رهبر معظم انقلاب در این ابلاغیه بارها از کلمه انرژی و دیگر ظرفیت های کشور استفاده نموده است، افزود: در همین استان کرمان در حوزه معادن آنقدر ظرفیت وجود دارد که اگر از این فرصت استفاده نشود در آینده به تهدید تبدیل می شود و حتی در مبانی دینی ما عدم استفاده از نعمت های خدادادی،‌ کفران نعمت است.


وی تصریح کرد: نفت و گاز، معادن، جنگل ها و دریا ها نعماتی است که خداوند در اختیار کشور ما قرار داده ولی استفاده بهینه از آنها نشده است.


نائب رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس با بیان اینکه بزرگترین نعمت و ظرفیت موجود در کشور سرمایه انسانی است، گفت: اقتصاد دانش بنیان مورد نظر مقام معظم رهبری، استفاده از همین ظرفیت نیروی جوان تحصیل کرده در کشور است.


وی با اشاره به اینکه اقتصادی که مبتنی بر فروش دارایی کشور از جمله نفت باشد، کشور را به نابودی می کشاند، افزود: نفت را باید در خدمت توسعه بگیریم به هر حال ذخایر طبیعی روزی تمام می شود.


پورابراهیمی با بیان اینکه طلاب و روحانیون هم باید در حوزه اقتصادی وارد شوند و در این جنگ اقتصادی همچون جنگ تحمیلی کمک کنند؛ خواستار تشکیل بخش اقتصادی ویژه در حوزه شد و خاطر نشان کرد: حوزه باید یک جریان تخصصی با عقبه فکری و اعتقادی بالا ایجاد کند تا ظرفیت های جدید اقتصاد اسلامی بوجود آید.


نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه عدم حضور روحانیون در مباحث اقتصادی یک خلأ بزرگ به شمار می رود، تاکید کرد: نیازمند یک خیزش جریان حوزوی در مسائل اقتصادی هستیم.

 

 


پایان پیام/

کد خبر 367010

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha