بیش از 90درصد اعضای پایگاه های امداد و نجات جاده ای دانشجویان هستند

خبرگزاری شبستان: نماینده ولی فقیه درجمعیت هلال احمر خراسان رضوی با بیان اینکه امدادگران حلقه اتصال بین توانمندان و نیازمندان هستند، گفت: بیش از 90 درصد اعضای پایگاه های امداد و نجات دانشجویان هستند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از مشهد، حجت الاسلام اسدالله اسدی، نماینده ولی فقیه در جمعیت هلال احمر خراسان رضوی، ظهر امروز(22 اردیبهشت) در اولین جلسه فصلی دبیران اقامه نماز دستگاه های اجرایی خراسان رضوی، با اشاره به اینکه بسیاری از مردم هلال احمر را نهادی خدماتی می دانند، اظهار کرد: ما باید رسالت عظیم فرهنگی هلال احمر را به گوش مردم برسانیم.


وی با اشاره به اینکه اعضای امدادگر و جوانان جمعیت هلال احمر جزء نیروهای خدوم و سربازان گمنام امدادرسانی در شرایط خاص هستند که این ویژگی کمتر مورد توجه قرار می گیرد، گفت: یکی از مفاهیمی که در بین نیروهای جمعیت هلال احمر به چشم می خورد مفهوم ایثارگری است.


حجت الاسلام اسدی ادامه داد: در پایگاه های امداد و نجات جاده ای بیش از 90 درصد اعضا آن دانشجویانی هستند که بدون هیچ گونه چشمداشت مالی و براساس تخصص های خود در پایگاه ها مستقر می شوند.


وی داوطلبان و امدادگران را حلقه اتصالی بین توان توانمندان و نیاز نیازمندان معرفی کرد و افزود: برخی از نیازمندان در قوانین هیچ یک از نهادهای امدادی همچون کمیته امداد و نهادهای مرتبط با نیازمندان نیستند و جمعیت هلال احمر این گروه از افراد را تحت پوشش قرار می دهد.


نماینده ولی فقیه در جمعیت هلال احمر خراسان رضوی با بیان اینکه جمعیت هلال احمر یک موسسه عام و خیریه عمومی است، گفت: جمیعت هلال احمر با حمایت های شخصیت های معنوی و به ویژه حمایت های مقام معظم رهبری توانسته است توجه بسیاری از افراد خیر و نیکوکار را به خود جلب کند.


وی تصریح کرد: یکی از اقدامات خوبی که در چند سال اخیر در مشهد قوت گرفته است بحث خدمت رسانی به زائران کاروان های پیاده است که خدمات دارویی، پزشکی و درمانی به آنها داده می شود.


حجت الاسلام اسدی با بیان اینکه جمعیت هلال احمر در سه حوزه شورای فرهنگی، شورای احیاء امر به معروف و نهی از منکر و شورای اقامه نماز فعالیت های فرهنگی دارد، افزود: اکنون در 18 شعبه هلال احمر در سطح استان نماز جماعت اقامه نماز جماعت را دارند.


وی با اشاره به اینکه هرچه به امر نماز در دستگاه ها توجه بیشتری شود بسیاری از هزینه های مالی این دستگاه ها نیز کاهش می یابد، اذعان داشت: در هر دستگاهی که نماز به عنوان محوری ترین عبادت رایج آن باشد آثار نماز در کیفی کردن ماموریت های آن دستگاه و در مسیر حل مشکلات آن دستگاه اثرگذاری بسزایی دارد.


بنابرگزارش شبستان در ادامه حجت الاسلام امرالله سبحانی نیا، دبیرستاد اقامه نماز خراسان رضوی، با اشاره به اینکه در مسیر دعوت دیگران به بندگی خداوند سرکوب، تحمیل و رها کردن افراد معنا ندارد، گفت: در ساختن بنده خداوند باید پا به پای مخاطب حرکت کرد هرچند به پیر شدنمان بینجامد.


وی افزود: هرچه کار سخت تر باشد انسان نسبت به آن عاشق تر می شود برای اینکه ما این مسیر سخت را با شوق به پیش ببریم راه آن سرکوب کردن نیست بلکه تولید خلاقیت است.


حجت الاسلام سبحانی نیا خاطر نشان ساخت: در حوزه راهکارهای جذب دیگران به نماز ابتدا باید اطلاعات خود را افزایش داده و سپس تعقل و مشورت را در کار خود مطرح کرده که خروجی این دو خلاقیت و نوآوری می شود.


پایان پیام/

 

کد خبر 367246

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha